Przeczytaj w: 3 minuty
ostatnia aktualizacja: 15/04/2025
Napiwki są częścią rzeczywistości wielu zawodów usługowych, a ich rozliczanie może budzić wątpliwości zarówno u pracowników, jak i pracodawców. Zwiększenie popularności płatności kartą stawia też przez wieloma osobami pytanie, jak rozliczyć napiwki płacone kartą, a jak te otrzymywane przez pracownika bezpośrednio. Sprawdź, co na ten temat mówią Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej i inne organy podatkowe. […]
Przeczytaj w: 4 minuty
ostatnia aktualizacja: 28/08/2024
Rachunek zysków i strat to jeden z podstawowych elementów sprawozdania finansowego, który umożliwia ocenę wyników finansowych przedsiębiorstwa w określonym okresie. Jest to dokument, który przedstawia, jakie przychody osiągnęło przedsiębiorstwo, jakie koszty poniosło oraz jaki wynik finansowy uzyskało – zysk lub stratę. Dowiedz się, jak sporządzić rachunek zysków i strat w Twojej firmie. […]
Przeczytaj w: 2 minuty
ostatnia aktualizacja: 29/08/2024
Pracodawcy nieraz otrzymują korzystne zlecenia od kontrahentów, mających swoje siedziby w innych rejonach niż znajduje się siedziba pracodawcy. Naturalnym odruchem jest wtedy wysłanie grupy pracowników, by wykonali zadanie z tytułu podróży służbowej. Warunki ich wyjazdu są regulowane przez rozporządzenie o delegacjach oraz Kodeks pracy. […]
Przeczytaj w: 3 minuty
ostatnia aktualizacja: 21/05/2025
Kodeks Pracy precyzyjnie określa przesłanki uprawniające pracodawcę do nałożenia środków dyscyplinujących na zatrudnionego naruszającego zasady w miejscu pracy. Kara porządkowa dla pracownika nie może jednak zostać przyznana za każde przewinienie. Sprawdź, jakie rodzaje naruszenia obowiązków pracowniczych upoważniają do nałożenia kar porządkowych. […]
Przeczytaj w: 3 minuty
ostatnia aktualizacja: 15/04/2025
Kontrole sanepidu mogą budzić wiele pytań i obaw wśród kadry zarządzającej lokalami gastronomicznymi. Jak wygląda przebieg kontroli sanepidu? Jakie dokumenty trzeba przygotować? Czy inspektorzy mogą pojawić się niezapowiedzianie? Z artykułu dowiesz się, jakie obowiązki spoczywają na przedsiębiorcach oraz jak wygląda kontrola sanepidu. […]
Przeczytaj w: 3 minuty
ostatnia aktualizacja: 18/04/2025
Podziękowanie dla gości za pobyt w hotelu jest jednym z ważnych elementów budowania trwałych relacji z klientami. Zadowolony gość, który czuje się doceniony, nie tylko wróci do Twojego hotelu, ale także poleci go innym. Z artykułu dowiesz się, jak skutecznie napisać podziękowanie, aby wywołało ono pozytywne wrażenie i wspierało wizerunek hotelu. […]
Przeczytaj w: 3 minuty
ostatnia aktualizacja: 18/04/2025
W branży hotelarskiej system gwiazdkowy odgrywa niezwykle istotną rolę. Służy do oznaczenia standardu hoteli, jakości usług oraz poziomu komfortu, jakiego może oczekiwać gość hotelowy. Sprawdź, jakie wymagania musi spełnić obiekt oraz co zrobić, aby uzyskać określoną liczbę gwiazdek. […]
14-dniowy darmowy okres próbny. Testujesz plan Premium. Nie wymagamy karty.