12 Narzędzi Online dla Twojej Gastronomii

Autor: Kadromierz

wpis dodany: 15/04/2017

Przeczytaj w: 5 minuty

ostatnia aktualizacja: 22/11/2023

Zarządzanie punktem gastronomicznym stanowi spore wyzwanie, zwłaszcza w momencie, gdy firma dynamicznie się rozwija – rośnie ilość zamówień, pracowników i zobowiązań. Wtedy z pomocą przychodzą nam narzędzia, które zdejmą część obowiązków z właściciela czy też managera lokalu i pozwolą na efektywne skalowanie biznesu – tak, aby ze skromnego foodtrucka stworzyć np. składający się z wielu lokali koncept franczyzowy. Na szczęście rynek narzędzi dla gastronomii jest dosyć bogaty – przedstawiamy dzisiaj te, które naszym zdaniem pozwolą na efektywne zarządzanie rosnącym biznesem gastronomicznym oraz na których można oprzeć dynamiczny rozwój własnej firmy.

Dla wygodnego czytania i łatwiejszej nawigacji, podzieliśmy tekst zgodnie z możliwymi obszarami działalności firmy.

eBook: narzędzia digital dla gastronomi

Sprzedaż z dostawą do domu

Jeśli Twoim problemem jest stabilność sprzedaży, chcesz pozyskać nowych klientów czy po prostu więcej zarabiać, to warto rozważyć sprzedaż z dowozem do domu.

Na rynku jest kilka platform, dzięki którym uzyskasz dostęp do dużych grup klientów zdecydowanych na zamówienie jedzenia, które jednocześnie wypromują Twój lokal wewnątrz swojej strony internetowej. Korzyści dla Ciebie to m.in. potencjalnie niższe koszty marketingu, możliwość poszerzenia grona swoich klientów i (o ile Twoje produkty są rzeczywiście najwyższej jakości) możliwość wyróżnienia się na tle miernej konkurencji, dzięki systemowi oceny restauracji.

Pyszne.pl

Pyszne.pl, to polska marka jednej z największych na świecie sieci serwisów służących do zamawiania jedzenia, na ten moment dostępna w 24 krajach. W dużym uproszeniu – jej celem jest łączenie klientów chcących zamówić jedzenie z restauratorami, którzy taką usługę świadczą.

Klient po wejściu do systemu wpisuje adres i widzi proponowane restauracje w okolicy. Przy każdym lokalu widać ocenę (w zakresie od 1 do 5 gwiazdek) oraz ilość opinii, na bazie których została ona uśredniona. Ponadto, klient widzi aktualne akcje promocyjne przeprowadzane przez restauracje i informacje o ofercie, takie jak minimalna cena zamówienia czy koszt dowozu.

Po wybraniu restauracji, klient wybiera pozycje, które chce zamówić w menu i przechodzi do systemu płatności. Może też wprowadzić rabat, który mogłeś wygenerować na cele marketingowe. Kiedy dojdzie do transakcji, Pyszne.pl informuje Cię o niej przez system, a Ty potwierdzasz zamówienie i określasz szacowany czas dostawy.

System do księgowości

TaxCare

To nie tylko system do obsługi księgowości w Twojej firmie, ale również zintegrowane biuro księgowe. W każdym momencie możesz skorzystać z obsługi konsultanta i wspomóc się jego wiedzą.

Z aplikacją powiązany jest program do wystawiania faktur. Ty podajesz NIP kontrahenta, a system uzupełni jego wszystkie dane rejestrowe, które pobierze z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wystawioną fakturę możesz wydrukować, zapisać na dysku lub wysłać mailem.

W programie znajdziesz także:

  • dane o aktualnym stanie finansowym firmy, składkach ZUS i przelewach do Urzędu Skarbowego,
  • kalendarz podatkowy i firmowy,
  • ważne informacje i komunikaty księgowo-rachunkowe,
  • wiele innych, przydatnych w prowadzeniu biznesu, funkcji.

Dostawa do domu

Jeżeli oferujesz swoim klientom dostawę do domu, to musisz realizować dowóz. Wymaga to zatrudnienia kierowcy i organizowania mu pracy.

Stava

Restauracje korzystają z usług Stava, aby zaoszczędzić na kosztach realizacji dowozów samemu, a przy okazji nie borykać się z kłopotliwym zatrudnianiem i zarządzaniem własnymi kierowcami.

Restauracja przyjmuje zamówienia na dowóz tak jak do tej pory — przez telefon, stronę internetową i serwisy typu pyszne.pl, a następnie, korzystając z aplikacji na tablecie, wprowadza zlecenie dowozu do systemu Stava. Automatyczne algorytmy logistyczne układają trasy kurierom Stava tak, aby wszystkie zlecenia dojechały do klientów jak najszybciej.

Obecnie usługa jest dostępna 44 miastach w Polsce. Od marca 2017 Stava udostępnia ofertę franczyzową.

Programy lojalnościowe i rabaty

Lojalni klienci są kluczowi z perspektywy płynności finansowej biznesu.

Qpony

Qpony to aplikacja łącząca smart shopperów, którzy uwielbiają sprytnie wydawać pieniądze – również na jedzenie na mieście. To doskonałe narzędzie dla branży gastronomicznej, by powiększyć grono swoich klientów. Wzięcie udziału w jednym z popularnych festiwali foodowych, od jakiegoś czasu organizowanych przez Qpony, wróży sukces i kolejki ustawiające się przy ladzie.

Wsparcie akcji notyfikacjami w aplikacji, geofencingiem czy beaconami sprawi, że informacja o ofercie dotrze do nowych klientów nie tylko, gdy będą przeglądali aplikację w domu, pracy, na uczelni albo w komunikacji miejskiej, ale również, gdy znajdą się w pobliżu lokalu. Atrakcyjna zniżka czy promocja, która zostanie zakomunikowana, z pewnością zachęci ich do skorzystania z oferty.

Finebite (dawniej Everytap)

Finebite to aplikacja mobilna, dzięki której klienci restauracji i kawiarni, odwiedzają i kupują w nich częściej.

Potencjalni klienci odnajdą w niej lokal i, dzięki systemowi rezerwacji, za niewielką opłatą, kupią ofertę specjalną, która skutecznie zachęci do wizyty. Aplikacja pozwala na gwarancję rezerwacji z 50% rabatem na dania z menu! W ten sposób lokal generuje sprzedaż z góry, a klient otrzymuje zniżkę. To nowe podejście do ofert specjalnych i programów lojalnościowych.

Finebite to także aplikacja, dzięki której zyskasz dodatkowe recenzje swojej restauracji. Po wizycie klient dostaje do wypełnienia obowiązkową ankietę, a najlepsze opinie są publikowane publicznie — w serwisach Google, Facebook oraz TripAdvisor.

Dzięki Finebite zwiększysz sprzedaż i zadbasz o to, żeby klienci powracali do Twojego lokalu.

LoyaltyPlant

LoyaltyPlant zajmuje się przygotowaniem własnych aplikacji mobilnych z programem lojalnościowym i możliwością przyjmowania zamówień na wynos i w dostawie dla restauracji.

Dzięki LoyaltyPlant restauracja może szybko uruchomić bezpośredni, efektywny i mierzalny kanał komunikacji marketingowej, na podstawie programu lojalnościowego i brandowej, własnej aplikacji mobilnej.

Te 2 elementy są podstawą do:

  • budowania własnej i aktualnej bazy danych gości,
  • monitorowania zachowań (częstotliwości odwiedzin, generowanych obrotów) gości,
  • mierzenia satysfakcji gości i kontrola jakości obsługi (pozyskiwanie opinii bezpośrednio po wizycie i reagowania na nie oraz motywowania personelu),
  • automatycznego składania życzeń i prezentów urodzinowych,
  • wzmocnienia obecności w social media, m.in. poprzez polecenia, rekomendacje i inne aktywności gości restauracji,
  • mierzenia ROI kampanii marketingowych, docierających bezpośrednio do użytkowników-gości restauracji, uwzględniając różnego rodzaju filtry (ilość odwiedzin, lokalizacja, data ostatniej wizyty i inne),
  • panel do zarządzania kontentem w aplikacji,
  • uruchomienia modułu zamówień w dostawie i na wynos,
  • współpracy z doświadczonym i wiarygodnym partnerem, specjalistą w zakresie budowania, uruchamiania i prowadzenia programów lojalnościowych i aktywności marketingowych opartych o kanał nowoczesnej bezpośredniej komunikacji marketingowej, współpracujący i prowadzący obecnie ponad 600 partnerów i ich programów lojalnościowych na świecie.

Stany magazynowe

Fakturownia

Fakturownia jest jednym z wiodących na polskim rynku programów do fakturowania online. Zapewnia zarówno najprostszy interfejs do wystawiania faktur, jak i pełną obsługę magazynową.

Dzięki programowi magazynowemu Fakturowni można wygenerować następujące dokumenty magazynowe: PZ, WZ, PW, RW, Przesunięcie Magazynowe, Rezerwacja i Inwentaryzacja. Dokumenty przyjęcia i wydania mogą być generowane automatycznie na podstawie faktur. Możliwa jest również synchronizacja z drukarką fiskalną poprzez moduł Fiskator.

Posiadając tylko jedno konto, Użytkownik może stać się właścicielem niezliczonej powierzchni magazynowej dla swoich produktów. Stworzenie jednego lub wielu magazynów oraz zarządzanie nimi jest bardzo proste.

Zarządzaj swoimi stanami magazynowymi i wystawiaj faktury dzięki Fakturowni.

Mobilny system POS

Storyous

Konwencjonalne urządzenia POS i ich oprogramowanie mogą być bardzo kosztowną inwestycją. Ponadto często wymagają wiedzy eksperckiej, ze względu na skomplikowane oprogramowanie. Wdrożenie takiego systemu wymaga szkolenia pracowników i czasochłonnego kreowania bazy lokalu.

Na przekór temu wychodzi zespół Storyous z mobilnym oprogramowaniem POS, czyli Point-of-Sales. Poza dość standardową obsługą kasowo-sprzedażową, pozwala bardziej świadomie zarządzać lokalem gastronomicznym. Aplikacja jest intuicyjna i prosta w użyciu – szkolenie pracowników zajmuje zaledwie 15 minut, a fakt, że jest to rozwiązanie dostępne na tablecie i nie zajmuje dużo miejsca, sprawia, że z powodzeniem zmieści się w także foodtruckach. Koszt systemu również zachęca małe lokale do zastanowienia się nad wyborem tego rozwiązania.

Zomato

Zomato to aplikacja w postaci lokalnego przewodnika po restauracjach dostarczająca informacje o ponad 1,4 mln restauracji w 24 krajach. Zaletami Zomato są sprawdzone informacje dotyczące restauracji m.in. skan menu oraz zdjęcia. Informacje te są na bieżąco aktualizowane przez dział contentu, który osobiście sprawdza i aktualizuje nowe dane. Użytkownicy mogą oceniać restauracje, wystawiać recenzje, jak i tworzyć własną sieć społecznościową z innymi foodies, by wymieniać się sprawdzonymi rekomendacjami.

Aplikacja została stworzona, aby pomagać ludziom w dotarciu do najlepszych restauracji w ich otoczeniu. W samej Warszawie na Zomato jest ponad 4000 restauracji, a aplikacje pobrało już ponad 50 000 użytkowników.

Oprócz opcji wyszukiwania i odkrywania restauracji, Zomato poszerzyło swoją ofertę o możliwość rezerwacji stolików, tworząc nowoczesną technologię, która łączy restauracje i klientów w sposób, który zrewolucjonizuje przemysł restauracyjny.

Zarządzanie personelem

Dynamicznie rozwijająca się restauracja zmaga się z problemem rosnącej liczby pracowników i ich dużą rotacją. Zarządzanie zespołem może urastać do rangi problemu, dlatego z pomocą przychodzi narzędzie Kadromierz.

Kadromierz

Kadromierz to aplikacja wspierającazarządzanie zespołem na każdym z jego poziomów – przyda się zarówno właścicielowi restauracji, managerowi jak i pracownikom.

Pierwsi z nich z pewnością będą zadowoleni z funkcji pozwalających na ograniczenie kosztów firmowych – na bieżąco może śledzić, ile kosztują go aktualni pracownicy. Przydatne są także funkcje pozwalające zarządzać zespołem czy całą firmą – jak łatwe tworzenie grafików pracy, możliwość dodawania notatek i przypomnień dla danej lokalizacji. Dodatkowo, każde urządzenie z dostępem do Internetu, pozwoli na kontrolowanie rozpoczęcia i zakończenia czasu pracy – w konsekwencji już nigdy nie zapłacisz za nieprzepracowane godziny. W przypadku dużych sieci restauracji, właściciel lub manager ma dostęp do listy obecności w czasie rzeczywistym, co pozwala mu np. monitorować spóźnienia czy nadgodziny w każdym z punktów. Aplikacja przy rozpoczęciu zmiany każdego pracownika zrobi mu zdjęcie, co pozwoli na unikanie fałszerstw i upewnienie się, że pracownik np. posiada odpowiedni strój służbowy.

Dla tych ostatnich przewidziano możliwość deklarowania preferowanych godzin pracy, dodatkowo wszyscy pracownicy otrzymają powiadomienie o opublikowaniu grafiku, przez co trudniej będzie im się spóźnić do pracy. Oprócz tego mają możliwość podglądu swoich godzin pracy przez dedykowaną aplikację.

Dodatkowo obie strony będą zadowolone, mogąc eksportować dokumenty za pomocą jednego kliknięcia – takie jak grafik całej firmy czy poszczególnego pracownika oraz listę płac.

Podsumowanie

W XXI wieku narzędzia online to must-have dla właścicieli restauracji. Większość z nich w bezpośredni sposób jest w stanie przełożyć się na zwiększone obroty firmy czy ułatwienia w zarządzaniu firmą. Ponadto, prosty sposób obsługi czy niekoniecznie wysokie koszty sprawiają, że nie trzeba się ich bać – warto spróbować i sprawdzić, w jaki sposób przełożą się na Wasz lokal.

Oceń ten wpis
Zainteresowaliśmy Cię?
Wpisz swój adres e-mail i wypróbuj Kadromierz

14-dniowy darmowy okres próbny. Testujesz plan Premium. Nie wymagamy karty.