Etyka pracy cz. 1 – Frekwencja i punktualność

Autor: Kadromierz

wpis dodany: 18/12/2017

Przeczytaj w: 2 minuty

ostatnia aktualizacja: 17/10/2023

Czym jest etyka pracy pracownika?

Etyka pracy pracownika taka jak praca zespołowa, szacunek, wygląd, produktywność, postawa i frekwencja – to zachowania i postawy, które ludzie wnoszą do miejsca pracy. Chociaż edukacja, szkolenia i doświadczenie są ważne, pracodawcy coraz częściej traktują etykę pracy jako równie ważną w zatrudnianiu lub utrzymywaniu pracowników. Obecność pracowników wpływa na każdy aspekt miejsca pracy, przede wszystkim na działania w firmie.

Frekwencja, a etyka pracy

Obecność jako etyka pracy obejmuje trzymanie się harmonogramów pracy, bycie gotowym do rozpoczęcia pracy na czas, pozostawanie w pracy w ciągu dnia roboczego w celu wypełnienia obowiązków i ograniczonego korzystania z urlopu. Kiedy pracodawcy sprawdzają referencje, mogą zapytać o frekwencję. Najbardziej wykwalifikowany kandydat do pracy może przegrać z powodu problemów ze spóźnieniami lub nieobecnością. Słaba frekwencja mówi, że kandydat nie liczy się ze współpracownikami, nie poczuwa się do odpowiedzialności i jest niezainteresowany powodzeniem firmy.

Słaba frekwencja mówi, że kandydat nie liczy się ze współpracownikami…

Jak zachowanie jednego pracownika odbija się na zespole w pracy?

Nieobecny lub spóźniony pracownik wpływa na współpracowników i klientów. Absencja powoduje więcej pracy dla innych lub pozostawia ważną pracę przerwaną. Nieobecność jednego pracownika lub zwykłe spóźnienia w małej firmie może zakłócić harmonogram produkcji, spowodować, że inni przełożą planowany urlop i będą negatywnie odbierać firmę, jeśli ucierpi obsługa klienta. Słaba frekwencja powoduje również pogorszenie się relacji wśród współpracowników, którzy przestrzegają zasad i praktykują dobrą etykę pracy.

Chronicznie nieobecny lub spóźniony pracownik zakłóca skuteczną współpracę niezbędną do osiągnięcia wspólnych celów.

Firmy tworząc plany kadrowe, mają na celu spełnienie ważnych potrzeb operacyjnych, a każdy pracownik pełni kluczową funkcję. Frekwencja wpływa także na wyniki finansowe firmy, odzwierciedlając koszty zatrudniania pracowników tymczasowych do obsadzenia nieobecnych pracowników oraz koszty wymiany i przekwalifikowania zwolnionych pracowników. Słaba frekwencja może skutkować nieefektywnością, utratą wydajności i utratą klientów lub klientów, z których wszystkie wpływają na zarobki i zyski firmy.

Frekwencja wpływa także na wyniki finansowe firmy…

Pracownik, który nie rozumie ani nie stosuje się do ogólnie określonych norm obowiązujących w miejscu pracy wymaganych od pracodawców m.in. przez brak postrzegania wpływu nieobecności czy spóźnień na swoje miejsce pracy, może zostać ukarany. Konsekwencje za tego typu działania ponosi nie tylko dla przedsiębiorstwo, ale może je również ponieść osoba, która nie spełnia tych norm – dlatego tak ważna jest kooperacja. Bez niej nie można stworzyć dobrze funkcjonującego i osiągającego swoje założenia przedsiębiorstwa. Wymaga to od współpracujących ze sobą niezawodności, odpowiedzialności i dyscypliny. Słaba frekwencja ukazuje się innym również jako brak współpracy i szacunku. O tym jak walczyć ze spóźnieniami pisaliśmy już w jednym z naszych artykułów.

Jak radzić sobie ze spóźnieniami pracowników?

Najlepszym sposobem na weryfikowanie punktualności i obecności pracowników jest wdrożenie systemu do Rejestracji Czasu Pracy. Te systemy zazwyczaj kojarzą nam się z zakupem droższych urządzeń na karty magnetyczne lub wyposażone w czytnik linii papilarnych. Dzisiaj, wystarczy dowolny tablet, smartphone lub komputer na miejscu pracy, aby mieć wgląd w listę obecności pracowników. Kierownik kadry może na bieżąco otrzymać powiadomienia SMS kiedy pracownik nie przyjdzie do pracy lub przyjdzie spóźniony.

Wypróbuj za darmo aplikację Kadromierz i zyskaj pełną kontrolę nad frekwencją i punktualnością Twoich pracowników!

Oceń ten wpis
Zainteresowaliśmy Cię?
Wpisz swój adres e-mail i wypróbuj Kadromierz

14-dniowy darmowy okres próbny. Testujesz plan Premium. Nie wymagamy karty.