JAK PRZYGOTOWAĆ POKÓJ DO EFEKTYWNEJ PRACY ZDALNEJ?

Jak przygotować pokój do efektywnej pracy zdalnej?

Autor: Kadromierz

wpis dodany: 08/09/2021

Przeczytaj w: 2 minuty

ostatnia aktualizacja: 17/10/2023

Z roku na rok praca zdalna zyskuje coraz więcej popleczników, stanowiąc swego rodzaju bazę dla stosowanej w firmach koncepcji work-life balance. Zakłada ona równowagę między wykonywaniem czynności zawodowych a życiem codziennym. Dla wielu osób praca zdalna to szansa na lepsze zorganizowanie codziennych obowiązków. Jak jednak przygotować pokój, by nie przerodził się on w sferę prywatną, pozostając domeną pracy?

Zorganizuj miejsce służbowe

Przygotowania do wdrożenia pracy zdalnej należy rozpocząć od podstaw. W tym przypadku jest to zaaranżowanie miejsca, które jak najbardziej będzie przypominać biurko w siedzibie firmy. Przede wszystkim nie mogą znajdować się tu rozpraszające elementy – najlepiej więc pozostawić na nim wyłącznie niezbędne rzeczy, jak komputer, notesy i dokumenty. Jeżeli pozostałe urządzenia mobilne są zbędne w czasie pracy, warto pozbyć się ich z najbliższego otoczenia. Oprócz uprzątniętego biurka należy pamiętać też o uporządkowaniu przestrzeni wokół siebie.

Praca zdalna wymaga również dostępu do niezbędnych sprzętów, jakie na co dzień znajdują się w wyposażeniu stacjonarnego biura. Dlatego też przed rozpoczęciem wykonywania obowiązków zawodowych warto upewnić się, czy zaaranżowana przestrzeń jest w stanie pomieścić wszelkie pożyteczne narzędzia pracy. Istotne jest też to, czy pracujący ma do nich niezakłócony dostęp.

Zadbaj o odpowiednie warunki

W trakcie zdalnego wykonywania obowiązków niezbędna jest cisza i spokój. Najlepiej więc zadbać, by zorganizowana przestrzeń była odosobnionym pomieszczeniem domowym. W stworzeniu odpowiednich warunków do pracy zdalnej istotny może okazać się też… plan dnia. Warto zaznaczyć na nim godziny, w jakich formalnie przebywa się w wirtualnym biurze tak, by czas ten nie był zakłócany przez pozostałych domowników.

Staraj się zautomatyzować czynności

pracy zdalnej najistotniejszym przedmiotem bez wątpienia jest oczywiście komputer. Aby wykonywanie codziennych obowiązków zawodowych było efektywne, warto zaopatrzyć go w różnorodne narzędzia, aplikacje lub wtyczki, wspomagające organizację pracy i zarządzanie czasem. Jednym z najważniejszych dodatków tego typu jest sprawny komunikator internetowy, za którego pośrednictwem pracownik może pozostawać w stałym kontakcie z resztą pracującego zespołu. Wśród najchętniej wybieranych aplikacji znajdują się również te, w których można zaplanować zadania na każdy dzień pracy.

Pamiętaj o czasie dla siebie!

Wykonywanie obowiązków służbowych w warunkach domowych bardzo często zaburza granice, między sferą prywatną a zawodową. Pracując zdalnie, o wiele trudniej jest zmobilizować się do pracy, jak również o wiele łatwiejsze staje się przeciąganie godzin, przeznaczonych na realizację powierzonych zadań. Z tego względu warto dobrze zorganizować swój czas tak, by nie zabrakło w nim chwili na przerwę w trakcie pracy, czy relaks po jej zakończeniu. Również i w tym aspekcie pomocne mogą okazać się aplikacje – jak choćby TIME Planner, który poinformuje Cię, gdy zakończą się godziny Twojej pracy!

Oceń ten wpis
Zainteresowaliśmy Cię?
Wpisz swój adres e-mail i wypróbuj Kadromierz

14-dniowy darmowy okres próbny. Testujesz plan Premium. Nie wymagamy karty.