4 Narzędzia pracy idealne dla kadry zarządzającej

Autor: Kadromierz

wpis dodany: 14/05/2020

Przeczytaj w: 2 minuty

ostatnia aktualizacja: 17/10/2023

Zarządzanie ludźmi wiąże się z różnymi wyzwaniami – trzeba odpowiednio ustalać cele ich działań, komunikować im w czytelny sposób swoje oczekiwania, a także organizować czas pracy. Warto więc wyposażyć się w funkcjonalne narzędzia pracy, ułatwiające managerowi życie. Które z nich zasługują na szczególną uwagę? Sprawdźmy!

Harmonogram pracy online

Układanie grafiku to jedna z tych czynności, które potrafią pochłonąć wiele godzin. Zwłaszcza jeżeli robi się to w iście tradycyjny sposób, czyli przy pomocy kartki i ołówka. Obsłużyć w ten sposób firmę, która ma kilka lokalizacji, to nie lada zadanie. Na szczęście z pomocą przychodzi Kadromierz – nowoczesne narzędzie, które pozwala stworzyć grafik online. Każdy z pracowników ma dostęp do aplikacji, gdzie może wskazać swoje preferencje co do czasu pracy w najbliższym okresie. Program pozwala kierownikowi uwzględnić te dane, a także przesłać gotowy grafik pracy z powrotem do pracowników. Wszystkie informacje są natychmiast dostępne w sieci.

Ewidencja wejść i wyjść w formie elektronicznej

Kolejna kwestia, która niejednemu managerowi spędza sen z powiek, to listy obecności w pracy. Wykorzystując Kadromierz, masz szansę zamienić urządzenie mobilne w terminal do odnotowywania wejść i wyjść pracowników. Dla każdej z osób zatrudnionych można ustalić odrębny kod PIN, który będzie wpisywany w momencie przekroczenia progu firmy. Dzięki aplikacji wykonasz też zdjęcie, co zapobiegnie wpisywaniu cudzego PINu przez nieuczciwe osoby. Taki system pozwala bardzo łatwo zapanować m.in. nad spóźnieniami. Nie ma też obaw, że listy obecności w pracy się zagubią.

Ujednolicony system CRM

Firmy, których działalność polega na obsłudze klienta i tworzeniu z nim długotrwałych relacji, powinny zainwestować w solidny system CRM. Takie narzędzie m.in. pozwala wyświetlić historię kontaktów poszczególnych pracowników z klientem. Dzięki temu eliminuje się ryzyko, że dwóch przedstawicieli firmy będzie równolegle kontaktować się z klientem i „przebijać” nawzajem swoje oferty. Tego typu systemy pozwalają też sprawdzić potencjał zakupowy danego klienta, wartość dotychczasowych transakcji i wiele innych parametrów. Znając je, można lepiej zaplanować przyszłe aktywności, m.in. skierować nową ofertę do tych osób, co do których istnieje uzasadnione przekonanie, że dokonają one zakupu.

Kwestionariusze badające osobowość pracowników oraz zadowolenie z pracy

System CRM, grafik online czy elektroniczna ewidencja czasu pracy to nowoczesne wynalazki, które z pewnością ułatwią życie każdemu kierownikowi. Żeby jednak odnieść na tym stanowisku stuprocentowy sukces, trzeba też mieć w sobie coś z psychologa. Umiejętność „czytania” ludzi będzie wielce przydatna, by dopasować sposób motywowania odpowiednio do każdego z pracowników. Warto w tym celu skorzystać z gotowych kwestionariuszy, które zostały wystandaryzowane przez specjalistów. Posługując się nimi, możemy m.in. dowiedzieć się, jaki typ osobowości reprezentuje dana osoba. Pozwoli to lepiej dopasować członków zespołu do konkretnych zadań. Ktoś nastawiony ekstrawertycznie może bowiem łaknąć kontaktu z innymi ludźmi, podczas gdy introwertyk lepiej się poczuje (i będzie efektywniej pracował) np. podczas uzupełniania tabel i raportów, szykowania zestawień, podsumowań itp. Niestety, w wielu dzisiejszych firmach nie zwraca się na te aspekty uwagi, przez co marnuje się potencjał pracowników, a razem z tym obniża się też potencjalne zyski.

Oceń ten wpis
Zainteresowaliśmy Cię?
Wpisz swój adres e-mail i wypróbuj Kadromierz

14-dniowy darmowy okres próbny. Testujesz plan Premium. Nie wymagamy karty.