4 sposoby na poprawienie wydajności Twoich pracowników
Przeczytaj w: 3 minuty
ostatnia aktualizacja: 22/11/2023
Twoi pracownicy są sercem twojego biznesu (działalności) – to od nich zależy wydajność Twojej firmy. Zdarza się, że pracownicy odchodzą z różnych powodów. Zatrzymanie doświadczonych pracowników w firmie pozwoli zaoszczędzić zarówno czas jak i pieniądze. Jednym z najlepszych sposobów na zachęcenie pracownika do pozostania w firmie jest sprawienie, że będzie odnosił sukcesy w pracy.
Poniżej znajdziesz cztery skuteczne sposoby jak poprawić wydajność i zadowolenie pracowników.
Sprawdź, co znajdziesz w artykule:
Popracuj nad komunikacją w firmie
Zbliża się godzina zamknięcia lokalu i Twoi kelnerzy są gotowi do wyjścia z pracy. Ale czy pamiętają o nowych regułach zamykania lokalu, które zostały ustalone w zeszłym tygodniu?
Gdy komunikujesz coś pracownikom na ostatnią chwilę, mogą być tym faktem sfrustrowani. Dobra komunikacja w firmie musi działać w dwie strony – pracownicy powinni mieć możliwość łatwej komunikacji z Tobą, a także między sobą.
- Wymieniaj opinie z pracownikami — upewnij się, że żadne pytanie, czy pomysł ze strony Twoich pracowników nie pozostanie bez komentarza. Wspólnie z zespołem regularnie ustalaj, co działa w firmie dobrze, a co źle.
- Świętuj z pracownikami — pracownik świetnie się spisał? Pochwal go przed innymi, niech wie, że jego ciężka praca została doceniona. Pamiętaj o urodzinach swoich pracowników, a także pogratuluj im okrągłych rocznic pracy w Twojej firmie.
- Wprowadź narzędzia do komunikacji – odłóż e-mail do lamusa. Na rynku dostępny jest cały wachlarz systemów do wewnętrznej komunikacji w firmie. Oprogramowanie takie jak
Slack, Microsoft Teams czy Google Hangouts, oferują aplikacje mobilne i są znacznie szybsze i przyjemniejsze w użytkowaniu.
Dopasuj zadania do umiejętności
Jeśli zarządzasz sklepem z narzędziami, zapewne rozdzielony jest on na działy takie jak dział ogrodowy, elektryczny czy dział z artykułami do malowania. Aby
działać efektywnie, powinieneś przypisać odpowiedniego pracownika do odpowiedniego działu. W innym wypadku pracownicy mogą mieć problemy z obsługą klienta, który będzie niezadowolony z braku wiedzy pracownika w danej dziedzinie.
Pracuj nad mocnymi stronami pracownika i oboje czerpcie z tego korzyści:
- Wypracuj klarowne cele – Twoja załoga powinna wiedzieć, czego od nich oczekujesz i znać ścieżki do osiągnięcia ich celów. W Kadromierzu masz możliwość wysyłania notatek i komentarzy dla twoich pracowników, aby każdego dnia wiedzieli, jakie są najważniejsze cele.
- Układaj grafik pracy tak, aby pracownicy uzupełniali się umiejętnościami i kompetencjami – pamiętaj, aby zespół w każdym momencie czasu operacyjnego firmy był w stanie zaradzić wszystkim bieżącym problemom. W Kadromierzu możesz podzielić swój zespół na lokalizacje i stanowiska, tak aby planować zmiany pracowników efektywnie uzupełniających się umiejętnościami. Sprawdź ten artykuł, w którym dowiesz się jak organizować zespoły w Kadromierzu.
- Zadbaj o rozwój pracowników – firmy takie jak LinkedIn czy SkillShare zapewniają różnorodne szkolenia dla wszystkich działów i pracowników – darmowo lub w rozsądnych cenach. Drobny koszt szkolenia jednego pracownika może zwrócić się Tobie z nawiązką, gdy pracownik, mając nowe umiejętności, wymyśli rozwiązanie, które popchnie Twój biznes do przodu.
Zagwarantuj przerwy od pracy
Gdy zbliża się godzina 12:00 i pracownicy zrobią się głodni, mogą nie wiedzieć jak i kiedy dokładnie opuścić tymczasowo stanowisko pracy. Mimo iż twoja załoga pali się do pracy i obsługi klientów, gwarantowane przerwy mogą drastycznie poprawić ich motywację i wydajność.
Aby upewnić się, że twój zespół pracuje na najwyższych obrotach, zadbaj o jakość ich przerw od pracy.
Za pomocą platformy Kadromierz możesz rejestrować czas pracy, a także czasy przerw pracowników.
Sprawdź ten artykuł, aby dowiedzieć się, jak rejestrować przerwy w Kadromierzu.
Zachęć pracowników do wymiany zmian po ich stronie
Gdy pracownik za kilka dni potrzebuje pójść do lekarza czy na ważne rodzinne spotkanie, potrzebuje on łatwego sposobu, aby znaleźć zastępstwo dla jego
zmiany. Kiedyś pracownicy zmuszeni byli do zadzwonienia do ich managera – poszukiwanie zastępstwa leżało po jego stronie. Dla obu stron było to rozwiązanie niewygodne. Pracownik wiedział, że dokłada pracy managerowi, a manager musiał poświęcić czas na poszukiwanie zastępstwa.
Gdy pracownicy mają możliwość łatwej modyfikacji swoich grafików, są bardziej zadowoleni, a co za tym idzie, wzrasta ich efektywność w pracy. Poniżej kilka porad jak to ułatwić pracownikom kontrolę nad ich grafikami.
- Układając grafik, udostępnij pracownikom tak zwane „Otwarte zmiany” – pulę zmian, z której pracownicy zmiany mogą sami przypisać do siebie. Dzięki temu pracownicy również będą mogli samodzielnie przypisać do siebie nadgodziny. Sprawdź ten artykuł, w którym dowiesz się, jak pracownicy mogą sami przypisać zmiany w grafiku do siebie w Kadromierzu.
- Pozwól pracownikom wymieniać się zmianami. Dzięki temu zaoszczędzisz czas pracy managerów i poprawisz zadowolenie pracowników, dając im kontrolę nad ich czasem pracy. Taką możliwość oferuje Kadromierz. Sprawdź ten artykuł, w którym dowiesz się, jak pracownicy mogą wymieniać się zmianami w Kadromierzu.
Przede wszystkim – motywuj pracowników
Niezależnie od tego, czy firma osiąga fantastyczne wyniki, czy przeżywa gorsze czasy, pamiętaj, aby zadbać o to, by pracownicy przychodzili do pracy z uśmiechem na twarzy. Dbaj o ich poziom zadowolenia i odpowiedni rozwój.
Kadromierz pomoże Ci osiągnąć te cele, oszczędzając czas i pieniądze, a także poprawiając komfort pracy Twój i Twoich pracowników.
Przetestuj nasz system za darmo, aby się zarejestrować, kliknij przycisk
poniżej.