Jakie są aktualne trendy w e-commerce?
Przeczytaj w: 2 minuty
ostatnia aktualizacja: 17/10/2023
Dla wielu przedsiębiorców ubiegły rok stanowił swoisty przewrót w prowadzeniu własnej działalności e-commerce. Pandemia koronawirusa w znacznym stopniu przyczyniła się bowiem do nagłego zainteresowania społeczeństwa internetowymi zakupami. Nie da się ukryć, że wydarzenia z 2020 roku wpłynęły bezpośrednio na kształt aktualnych trendów w e-commerce. Jak zatem prezentują się one dziś?
Sprawdź, co znajdziesz w artykule:
Branża e-commerce nie zwalnia!
W 2020 roku byliśmy świadkami zdarzeń, które być może już na zawsze odmienią zwyczaje zakupowe Polaków. Wraz z narastającą liczbą osób zakażonych koronawirusem, wzrastał również odsetek tych, którzy decydowali się skorzystać z ofert sklepów internetowych. I choć część z nich do tej pory preferowała wyłącznie tradycyjną formę zakupów, bezpieczeństwo oraz możliwości zapewniane przez e-commerce, skłoniły ich do zmiany swoich dotychczasowych nawyków.
Bezsprzecznie wpływ na popularność e-sklepów miały także czasowo wprowadzane obostrzenia, ograniczające możliwość korzystania ze stacjonarnych zakupów. Mimo to, według statystyk, nawet po ponownym otwarciu dostępu do tradycyjnego handlu, jego forma nie powróci już do czasów swojej przedpandemicznej świetności. Branża e-commerce nie zwalnia, w dalszym ciągu ciesząc się niesłabnącym powodzeniem. Aby je utrzymać, przedsiębiorcy powinni zapoznać się z aktualnie obowiązującymi trendami w e-commerce w 2021 roku.
Omnichannel – czyli profesjonalna obsługa klienta na każdym poziomie
Wraz z rozwojem e-handlu preferencje klientów ulegają radykalnym zmianom. Obecnie rzadko kiedy internetowe zakupy ograniczają się wyłącznie do jednego kanału. Dlatego też zauważalna staje się powszechność zjawiska zwanego omnichannel. Jest to strategia, która zakłada współpracę wszystkich kanałów sprzedaży tak, by klient mógł cieszyć się profesjonalną obsługą na wielu płaszczyznach. Szacuje się, że w 2021 roku tendencja do tego trendu będzie wyłącznie wzrastać. Przed właścicielami e-commerce stanie więc obowiązek dostosowania swojej oferty pod bieżące trendy UX.
Co więcej, w obecnym roku nie można przechodzić obojętnie obok faktu, że klienci sklepów internetowych coraz bardziej cenią sobie możliwość indywidualnego wyboru, jeżeli chodzi o metody płatności czy formy dostawy zamówienia. Zauważalne staje się, że w sytuacji, gdy nie mogą skorzystać z preferowanego przez siebie rozwiązania, poszukują tożsamej oferty u konkurencji. Dlatego też nie należy bagatelizować takich kwestii, jak choćby możliwość realizowania dostaw do punktów paczkowych, które cieszą się coraz większą popularnością. W nadchodzących latach warto położyć również nacisk na przyspieszenie czasu wysyłki oraz dostawy zamówienia z e-sklepu.
Lokalne produkty i… ekologia!
Wśród zauważalnych trendów w e-commerce w 2021 roku przed szereg wysuwa się także rosnące zainteresowanie lokalnymi produktami. Ponownie to właśnie pandemia koronawirusa przyczyniła się do rozwoju tego zjawiska. Obecnie coraz więcej lokalnych sprzedawców przenosi swój towar do sieci, oferując świeże wypieki, wyroby z drewna czy rękodzieło. Ze względu na wzrost świadomości proekologicznej, warto postawić także na promowanie swojego e-commerce w duchu środowiskowych korzyści!