5 błędów w zarządzaniu personelem, których należy unikać w opiece medycznej
Przeczytaj w: 2 minuty
ostatnia aktualizacja: 27/08/2024
Zarządzając personelem, warto stosować skuteczne rozwiązania, które pomogą zniwelować niekorzystne sytuacje. Poznaj błędy w zarządzaniu personelem medycznym, których warto unikać w opiece medycznej.
Sprawdź, co znajdziesz w artykule:
Nieefektywna organizacja pracy
Wiele problemów wśród pracowników można rozwiązać efektywną organizacją pracy. Coraz więcej placówek korzysta z metody samodzielnego tworzenia grafików pracy przez pracowników. Dzięki temu mogą oni zapisywać się na zmiany, które im odpowiadają.
Samodzielne planowanie zmian wpływa korzystnie na balans między życiem zawodowym a prywatnym. Dzięki temu pracownicy mogą dostosowywać zmiany do swoich trybów życia, a nie odwrotnie.
Sprawdź, jak zapobiec wypaleniu zawodowemu pracowników w Twojej klinice.
Zła komunikacja
Jednym z największych błędów w zarządzaniu personelem jest zła komunikacja. Dotyczy to m.in. informowania pracowników o dokonanych już zmianach, zamiast ustalania ich z nimi. Wiadomo, że nie zawsze da się zaangażować personel we wszystkie zmiany zachodzące w firmie, jednak warto pamiętać o nich już na samym początku ich wdrażania.
Narzucanie zadań czy ignorowanie komunikatów ze strony pracowników również zalicza się do złej komunikacji. Często pracownicy medyczni doświadczają braku zrozumienia i uważności ze strony kierownictwa, co może prowadzić do frustracji i braku motywacji. W związku z tym, aby skutecznie zarządzać personelem medycznym, konieczne jest zapewnienie skutecznej komunikacji i wysłuchanie potrzeb oraz opinii pracowników. W ten sposób można stworzyć pozytywną atmosferę pracy, co przyczyni się do osiągnięcia wysokiej jakości opieki medycznej i zadowolenia pacjentów.
Brak obiektywności
Brak obiektywności w zarządzaniu zespołem w klinice medycznej może skutkować poważnymi konsekwencjami dla pacjentów i personelu medycznego. Jeśli osoby zarządzające nie są w stanie zachować obiektywności i traktować pracowników w sposób sprawiedliwy, może to prowadzić do napięć w zespole, niskiej motywacji i niezadowolenia z pracy.
To z kolei może wpłynąć na jakość opieki medycznej i bezpieczeństwo pacjentów. Dlatego ważne jest, aby menedżerowie kliniki medycznej zachowywali obiektywność i traktowali personel medyczny z szacunkiem i godnością, a także byli w stanie rozwiązywać problemy w sposób konstruktywny i skuteczny.
Brak indywidualnego podejścia do miejsca pracy
Zarządzanie personelem powinno zostać dostosowane odpowiednio do miejsca pracy, liczby pracowników i wielu innych czynników. Oznacza to, że nie ma jednego planu działania, który sprawdzi się w każdym miejscu związanym z opieką medyczną. Warto wziąć to pod uwagę i dostosować zarządzanie personelem do danego miejsca pracy.
Ignorowanie potrzeb pracowników
Pracownicy także mają swoje potrzeby. Nie są oni tylko podmiotami wykonującymi określone zadania. Ogromnym problemem wśród osób pracujących w opiece medycznej jest wypalenie zawodowe. Jako pracodawca możesz wdrażać rozwiązania zapobiegające występowaniu tego zjawiska.
Poznaj innowacyjny program do placówek medycznych, dzięki któremu poprawisz zarządzanie czasem pracy.