5 sposobów na wydajniejszą pracę
Przeczytaj w: 3 minuty
ostatnia aktualizacja: 17/10/2023
Jeżeli w twojej firmie wieje nudą, a Ty chcesz zwiększyć zyski oraz morale swoich pracowników to powinieneś przeczytać nasz artykuł. Oto pięć porad na temat odświeżenia sposobu pracy, które bardzo dobrze mogą wpłynąć na poprawę atmosfery w firmie. Poniżej przedstawiamy pięć sposobów inspirowanych książką Tima Browna „Zmiana przez design”. Dzięki nim będziesz mógł lepiej poznać zarówno swojego klienta, pracownika, jak i własną pracę.
Sprawdź, co znajdziesz w artykule:
Stań się swoim klientem.
Wielu z nas zapomina o podstawowej, wręcz fundamentalnej zasadzie znajomości
rynku, jaką jest sprawdzanie swojego produktu na własnej skórze. Mowa tutaj o
wypróbowywaniu całej drogi zakupu, jaka dzieli nas od chęci kupienia do
zdobycia naszego produktu. Spróbuj wcielić się w rolę klienta, niezależnie od
tego, czy jest to usługa, czy produkt fizyczny. Szybko zobaczysz, jak wiele
ciekawych pomysłów może wpaść Ci do głowy, kiedy patrzysz oczami innych osób.
Czynniki takie jak empatia, zrozumienie wynikające z obserwacji klientów,
którzy nie trafiają pierwszy i ostatni na twój produkt czy usługę, pomogą nie
tylko ulepszyć firmę, ale też z pewnością pozwolą Ci zrozumieć problemy
wynikającej ze złej strategii. Często patrząc tylko przez swoje oczy, możemy
nie widzieć problemów projektowych naszych usług i produktów.
- Empatia
- Zrozumienie
- Akceptacja
Znajdź klientów ekstremalnych.
Jeżeli chcesz lepiej poznać swoich klientów, oprócz znajomości stałej grupy docelowej lub publiczności, poznaj tych ekstremalnych klientów. Jeżeli zależy Ci na zdobyciu nowych i ciekawych spostrzeżeń osoba posiadająca obsesje np. kolekcjoner lalek barbie lub złodziej samochodów. Te osób myślą inaczej w obrębie zakupów lub jakichkolwiek metod wykorzystywania twoich produktów. Nie zawsze jednak musi być to osoba skrajnie ogarnięta obsesją na punkcie usługi, czy produktu. Spróbuj zaprosić do wypróbowania twojej usługi lub produktu osoby, które leżą po przeciwległej stronie twojej grupy docelowej, niech spróbują skorzystać z wybranego asortymentu. Przy takich próbach często świetnie unaocznione zostają zarówno błędy, jak i największe zalety, o których nigdy byś pewnie nie pomyślał.
„Wszyscy razem jesteśmy mądrzejsi niż którykolwiek z nas pojedynczo”
Jeżeli chcesz uruchomić kreatywną moc swojej organizacji, zbierz swoich pracowników, podziel ich na małe zróżnicowane osobowościowo, kulturowo grupy. Przydziel im konkretne działania, obserwuj jak mieszanka osób, które pracują na co dzień bez kontaktu ze sobą lub całkowicie samodzielnie, będzie starała się wymyślić kolejne innowacje odnośnie do samej pracy w twojej firmie. Wymiana zdań, pomysłów, przemyśleń jest świetnym sposobem na poznanie swojej firmy. Tutaj potrzebne jest też zaufanie, jeżeli pozwolisz na wprowadzanie pomysłów, które urodziły się w małych grupach, zyskasz zaufanie swoich pracowników. Dodatkowo zwiększysz morale i ułatwisz pracę sobie oraz innym współpracownikom.
Samotnie siedzący w biurze pracownik, rozmyślający o relacjach między organizacją, jego działem a klientem z pewnością ustąpi miejsca interdyscyplinarnemu zespołowi w kwestii organizowania swojej pracy, jak i realizacji założeń.
Stwórz kulturę swojej organizacji.
Wiele znanych wielkich firm takich jak np. Google czy IDEO posiada w swojej organizacji przeróżne elementy m.in.: pełnowymiarowe nadmuchiwane dinozaury, chatki na plaży. W świecie jest pełno organizacji, w których istnieją różne oznaki kultur kreatywności, ale nie wszystko musi być aż tak szalone. Na nic nie zda się najbardziej kreatywna osoba w twojej firmie, czy też najlepiej pracująca osoba, kiedy zmusisz je do pracy w środowisku, które od samego początku skazuje ich działania na niepowodzenie. Skuteczność pracowników twojej firmy uzależniona jest od przestrzeni organizacji zarówno tej fizycznej, jak i psychologicznej. Jeżeli pozwolisz ludziom od czasu do czasu na głupoty, wtedy pozwolisz im być ludźmi. Nie zawsze praca w określonych ramach czasowych i trzymanie się trzeźwej etyki biznesowej pozwala na odkrywanie elementów, których nie widzimy, a mogą one zmienić na lepsze wyniki naszej firmy.
Obserwuj, patrz na to, czego ludzie nie robią i słuchaj tego, czego nie mówią.
Jeżeli odwiedzisz dowolne biuro jednej z przodujących firm konsultingowych w dziedzinie designu, to pewnie w pierwszej chwili zadasz pytanie: „Gdzie się wszyscy podziali?”
To prawda, że oprócz spędzania wielu godzin w modelarniach, salach projektowych czy przed ekranami komputerów, ludzie pracujący dla takich firm spędzają o wiele więcej czasu w innych miejscach. Te miejsca to oczywiście teren działania produktów i usług firmy, rozmowy z ludźmi, właściciele sklepów, pracownicy biurowi, uczniowie, oni wszyscy nie wypisują czeków twoim pracownikom, jednak ostatecznie to oni będą twoimi klientami. Jeżeli chcesz lepiej dotrzeć do większej ilości osób, poświęć trochę czasu na poszukiwanie miejsc, w których żyją, bawią się i pracują te osoby. To wymaga poświęcenia pewnej ilości czasu, natomiast skuteczność obserwacji oprócz zwiększenia obrotów, może poszerzyć horyzonty twojej firmy.