Zaplecze administracyjne, logistyczne i marketingowe – o co zadbać, zakładając firmę?
Przeczytaj w: 2 minuty
ostatnia aktualizacja: 17/10/2023
Dla wielu przedsiębiorców założenie własnej firmy to spełnienie zawodowych marzeń. Nie da się jednak ukryć, że jest to także wejście na całkiem nowy, nieznany grunt. Dlatego też przed podjęciem tej biznesowej decyzji, warto poznać elementy, o które należy zadbać w pierwszej kolejności. O czym dokładnie mowa? Sprawdźmy!
Bez wątpienia najważniejszą kwestią w trakcie zakładania firmy jest zadbanie o wszelkie niezbędne formalności – w tym zarejestrowanie firmy w CEIDG, załatwienie spraw związanych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych czy Urzędem Skarbowym. Kiedy jednak firma oficjalnie zaistnieje na rynku jako podmiot, należy w pełni przygotować ją do funkcjonowania i stałego rozwoju. Pod tym względem warto zadbać o trzy istotne kwestie.
Sprawdź, co znajdziesz w artykule:
Krok pierwszy: zaplecze administracyjne
W pierwszej kolejności przedsiębiorca powinien zapewnić sobie sprawnie funkcjonujące zaplecze administracyjne. W dużej mierze chodzi tu o zatrudnienie osoby, która w pełni zajmie się sprawami, związanymi z polityką kadrową, płacami, rachunkami czy księgowością. Bardzo często właściciele firm decydują się na skorzystanie z pomocy firm zewnętrznych, profesjonalnie zajmujących się powyższymi kwestiami. Coraz częściej samodzielni przedsiębiorcy korzystają też z dobrodziejstwa Internetu, przenosząc księgowość w sferę online. Rozwiązanie to sprawdzi się jednak wyłącznie w przypadku mikroprzedsiębiorstw i małych firm.
Krok drugi: zaplecze logistyczne
Kolejnym ważnym aspektem w trakcie zakładania firmy jest zadbanie o zaplecze logistyczne. Szczególną uwagę tym kwestiom powinny poświęcić osoby, zajmujące się biznesem e-commerce. Logistyka opiera się bowiem przede wszystkim na zarządzaniu dostawami oraz magazynem, czy informatyzacji procesów, zachodzących w firmie. Dobrze zorganizowana sfera logistyczna sprawia, że przedsiębiorstwo staje się bardziej wydajne i efektywne. To z kolei przekłada się na usprawnienie wszelkich działań, jednocześnie przynosząc zyski finansowe.
Niezależnie od branży warto też pamiętać, że rozwój firmy w dużej mierze uzależniony jest od stosowanych w niej rozwiązań. Jeżeli więc zależy Ci na podboju rynku, pamiętaj, by korzystać tylko z nowoczesnych systemów.
Krok trzeci: zaplecze marketingowe
Żadna firma nie odniesie sukcesu bez rozbudowanego zaplecza marketingowego. I choć wielu przedsiębiorców w dalszym ciągu bagatelizuje potęgę działań marketingowych, nie należy zapominać o odpowiednim promowaniu firmy. W tym aspekcie najlepiej skorzystać z pomocy zewnętrznej agencji lub zatrudnić osoby, mające dostateczną wiedzę na powyższe tematy. Dobry marketing to sposób na dotarcie do potencjalnych klientów, odpowiednie zareklamowanie oferowanej usługi czy produktu, jak również pozostawanie w stałym kontakcie ze stałymi konsumentami.