OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA EMPLOYER BRANDING - JAKA POWINNA BYĆ?

Osoba odpowiedzialna za employer branding – jaka powinna być?

Kreowanie dobrego wizerunku firmy nie należy do prostych i błyskawicznych zadań. Mimo to w dalszym ciągu obco brzmiący employer branding jest traktowany po macoszemu przez wielu przedsiębiorców. Zbyt często bowiem odpowiedzialność za obowiązki osoby dedykowanej na to stanowisko spada na dział marketingowy lub personalny w firmie. Kim jest – a przede wszystkim: jaki powinien być – odpowiedzialny za to człowiek?

Employer branding – czym jest?

Employer branding, często mianowany skrótem EB, można łatwo przetłumaczyć, jako: budowanie marki pracodawcy. Oznacza to, iż wśród kompetencji osób zatrudnionych w dziale EB, leżą wszelkie działania, związane z szeroko pojętym kreowaniem wizerunku danego pracodawcy tak, by był on pożądany przez pracowników. Głównym celem tego zabiegu jest chęć pozyskania w szeregi firmy wartościowych kandydatów, klientów oraz partnerów biznesowych.

Powszechnie znany employer branding można podzielić na wewnętrzny i zewnętrzny. Pierwszy z nich skierowany jest wewnątrz struktur firmy, a do obowiązków osoby trudniącej się tym zadaniem należą działania HR skierowane ku zespołowi pracowników (np. system motywacyjny, czy dodatkowe świadczenia, w postaci benefitów), jak również dbanie o prawidłową komunikację wewnętrzną (np. tworzenie przyjaznej atmosfery). Z kolei zewnętrzny employer branding polega na koordynowaniu komunikacji między pracodawcą a kandydatami – czyli na wspomaganiu działań rekrutacyjnych, czy zarządzaniu komunikacją zewnętrzną.

Jaka powinna być osoba odpowiedzialna za employer branding?

Obowiązki osoby odpowiedzialnej za EB w firmie są bardzo rozbudowane. W niektórych sytuacjach wymagana jest także profesjonalna wiedza z konkretnego zakresu, związanego z brandingiem. Z tego też względu zadanie to nie może spoczywać na barkach działu marketingowego czy personalnego. Osoba zatrudniona na tym stanowisku powinna doskonale orientować się w obecnie panujących trendach, jak również narzędziach, które pozwolą efektywnie dotrzeć z przekazem do szerokiego grona odbiorców.

Ponadto członek działu EB musi znakomicie orientować się w nowoczesnych technologiach oraz działaniach prowadzonych w mediach społecznościowych. Budowanie dobrego wizerunku firmy opiera się przede wszystkim na komunikacji. Dlatego też osoba zatrudniona w tym dziale powinna cechować się otwartością i umiejętnością nawiązywania nowych kontaktów. Aby poradzić sobie z licznymi obowiązkami, musi być również bardzo dobrze zorganizowana. Na tym stanowisku konieczna jest też umiejętność pracy pod presją czasu.

Zainteresowaliśmy Cię?
Wpisz swój adres e-mail i wypróbuj Kadromierz

Planowanie grafiku pracy
nie musi być skomplikowane!

Poznaj najlepszy system do tworzenia grafików i ewidencji czasu pracy.