REGULAMIN KORZYSTANIA Z PROGRAMU KADROMIERZ

Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług przez Kadromierz na rzecz Klienta, w tym w szczególności warunki korzystania przez Klienta z Programu Kadromierz udostępnianego przez Kadromierz za pomocą Serwisu Internetowego.

 

1. DEFINICJE.

  1. Pojęcia używane w niniejszych Ogólnych Warunkach Umowy powinny być rozumiane w następujący sposób:

 

2. POSTANOWIENIA OGÓLNE.

  1. Na podstawie Regulaminu, Kadromierz udostępnia Klientowi Program Kadromierz w zakresie i za wynagrodzeniem wskazanym w wybranym przez Klienta Pakiecie, przy czym Kadromierz w pierwszej kolejności udostępnia Klientowi wersję próbną Programu Kadromierz w trakcie Okresu Testowego, chyba że Strony indywidualnie postanowią inaczej.
  2. Jeżeli po upływie Okresu Testowego Klient nie zdecyduje się na dalsze korzystanie z Programu Kadromierz poprzez wybór płatnego Pakietu, Kadromierz może podjąć działania wobec Klienta, polegające na jednorazowym lub kilkukrotnym kontakcie w terminie 6 miesięcy po zakończeniu Okresu Testowego, w celu przypomnienia o założonym koncie lub przedstawienia oferty dalszego korzystania z Programu Kadromierz. Po tym czasie, jeśli Klient nie zdecydował się na Pakiet i nie skorzystał z Okresu Abonamentowego Kadromierz ma prawo usunąć Konto Klienta i wszelkie dane z nim powiązane.
  3. Jeżeli po okresie próbnym, o którym mowa w punkcie 2.1. Regulaminu, Klient zdecyduje się na dalsze korzystanie z Programu Kadromierz, składa Zamówienie, dokonując wyboru Pakietu płatnego. Umowa na odpłatne korzystanie z Programu Kadromierz zostaje zawarta z chwilą złożenia Zamówienia. Udostępnienie Programu Kadromierz w ramach odpłatnego Pakietu odbywa się na czas określony jako Okres Abonamentowy.
  4. W celu zawarcia Umowy i rozpoczęcia korzystania z programu Kadromierz w Okresie Testowym, Klient wypełnia formularz internetowy znajdujący się w serwisie internetowym https://kadromierz.pl/. Formularz rejestracyjny obejmuje dane Klienta, w szczególności:
    • nazwę
    • adres poczty elektronicznej
    • indywidualnie oznaczone hasło
    • numer telefonu
  5. Wypełnienie formularza rejestracyjnego oraz akceptacja Regulaminu stanowią złożenie przez Klienta oferty zawarcia Umowy. Umowa zostaje zawarta z chwilą utworzenia Konta Klienta i uzyskania dostępu do Programu Kadromierz, co jest równoznaczne z przyjęciem oferty Klienta przez Kadromierz. Klient uzyskuje dostęp do Programu Kadromierz zgodnie z punktem 2.1 powyżej.
  6. Klient, dokonując rejestracji zobowiązany jest do podania danych zgodnych z prawdą, dokładnych, aktualnych, niewprowadzających w błąd oraz nienaruszających praw osób trzecich. Ponadto, Klient jest odpowiedzialny za utrzymywanie w tajemnicy swojego hasła i nieudostępniania go osobom trzecim.
  7. W przypadku zmiany danych wpisanych w formularzu rejestracyjnym, Klient jest zobowiązany do ich aktualizacji poprzez ich zmianę w Programie Kadromierz, na Koncie Klienta, w terminie 7 dni od dnia, w którym dane uległy zmianie.
  8. Klient samodzielnie dodaje Użytkowników poprzez wypełnienie formularza zawierającego imię i nazwisko oraz adres e-mail.
  9. Z zastrzeżeniem punktu 2.10 Regulaminu, Klient uprawniony jest do samodzielnego określania ilości Użytkowników, którym udostępnia Program Kadromierz.
  10. W przypadku wyboru Pakietu z subskrypcją i rozliczaniem miesięcznym, Klient może zwiększać liczbę Użytkowników bez limitu. W przypadku wyboru Pakietu z subskrypcją i rozliczeniem z góry za rok za określoną liczbę Użytkowników, Klient może dodawać Użytkowników, jednak nie więcej niż maksymalna liczba Użytkowników określona w wybranym Pakiecie. W przypadku zamiaru rozszerzenia liczby Użytkowników, Klient powinien skontaktować się z Kadromierz w celu indywidualnego uzgodnienia nowej liczby Użytkowników.
  11. W przypadku dodania kolejnego Użytkownika, nieobjętego wybranym Pakietem, po wystawieniu faktury VAT, Kadromierz wystawi Klientowi korektę wystawionej faktury VAT za wybrany Pakiet, obejmującą dodanych Użytkowników.
  12. W przypadku zmniejszenia liczby Użytkowników po wystawieniu faktury VAT przez Kadromierz, Klientowi nie przysługuje zwrot wynikający ze zmniejszenia liczby Użytkowników.

 

3. OŚWIADCZENIA STRON.

  1. Kadromierz oświadcza, że przysługują mu majątkowe prawa autorskie do programu Kadromierz w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1997 r. o prawie autorskim i prawach powszechnych, za wyjątkiem tych elementów, które stanowią biblioteki pochodzące z tzw. Otwartego oprogramowania (biblioteki open source). Biblioteki zostały załączone do Programu Kadromierz oraz są rozpowszechniane w ramach Programu Kadromierz zgodnie z warunkami licencji określającymi zasady ich eksploatacji.
  2. Kadromierz oświadcza, że strona internetowa https://kadromierz.pl/ zawiera chronione ustawą z dnia 4 lutego 1997 r. o prawie autorskim i prawach powszechnych i stanowiące własność Kadromierz znaki towarowe oraz inne utwory, w szczególności interfejs oraz poszczególne elementy strony: grafikę, rysunki i kolorystykę, które zostały stworzone na potrzeby Programu Kadromierz. Zastosowany przez Kadromierz układ oraz wybór prezentowanych treści stanowi samoistny przedmiot prawa autorskiego w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1997 r. o prawie autorskim i prawach powszechnych.
  3. Kadromierz oświadcza, iż posiada środki organizacyjne, techniczne i finansowe, niezbędne do prawidłowego świadczenia usług.
  4. Klient oświadcza, iż posiada środki finansowe, niezbędne do prawidłowego wykonania Umowy.
  5. Klient oświadcza, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie upadłościowe.

 

4. WARUNKI KORZYSTANIA Z PROGRAMU KADROMIERZ.

  1. Klient jest odpowiedzialny za utrzymywanie w tajemnicy swojego hasła i nieudostępniania go osobom nieupoważnionym.
  2. Po założeniu Konta Klienta, Klient uzyskuje dostęp do funkcji określonych w wybranym Pakiecie, a także możliwość dodawania Użytkowników.
  3. Po udostępnieniu Programu Kadromierz, Klient jest samodzielnie odpowiedzialny za prawidłowe korzystanie Programu Kadromierz. Kadromierz nie ponosi odpowiedzialności za skutki niewłaściwego korzystania z Programu Kadromierz przez Klienta lub Użytkowników i wykorzystywania go niezgodnie z jego przeznaczeniem przewidzianym w Regulaminie.
  4. Klient nie może umieszczać w Programie Kadromierz:
    • Nielegalnych Treści, w tym treści naruszających prawa osób trzecich, treści obejmujących wizerunek lub dane osobowe osób trzecich bez ich zgody lub bez innej podstawy prawnej, treści wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, zawierających treści pornograficzne, pochwalających faszyzm, nazizm, komunizm, propagujących przemoc, obrażających uczucia religijne, nakłaniających do popełnienia przestępstwa, lub treści, które naruszają obowiązujące przepisy prawa dotyczące ochrony prywatności lub przeciwdziałania spamowi, są wykorzystywane do popełniania przestępstw, cyberataków lub oszustw
    • treści i materiałów tekstowych, graficznych, dźwiękowych sprzecznych z zasadami współżycia społecznego
    • treści wulgarnych, ordynarnych, uznanych powszechnie za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe
    • treści, które w jakikolwiek inny sposób naruszają Regulamin
  5. W przypadkach, o których mowa w punkcie 4.4 powyżej, może znaleźć zastosowanie art. 14 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, tj. zwolnienie Kadromierza z odpowiedzialności za przechowywanie danych o bezprawnym charakterze.
  6. Klient nie może podejmować działań zmierzających do łamania zabezpieczeń, utrudnienia lub zakłócenia funkcjonowania Programu Kadromierz lub niszczenia, usuwania, uszkadzania lub utrudniania dostępu do kont osób trzecich.
  7. Klient zobowiązuje się nie podejmować prób jakiejkolwiek ingerencji w kod oprogramowania Programu Kadromierz. Ponadto, Klient zobowiązuje się nie podejmować prób jakiejkolwiek dekompilacji lub innych sposobów prowadzenia odwróconej inżynierii (reverse engineering) kodu oprogramowania Programu Kadromierz.
  8. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za treść podanych przez siebie danych. Wszelkie treści przesyłane lub wszelkie czynności dokonane na Koncie Klienta przez osoby trzecie uzyskujące dostęp do Konta Klienta za pomocą prawidłowego hasła, będą przypisane Klientowi. Ponadto, Klient ponosi odpowiedzialność za działania Użytkowników jak za działania własne.
  9. W związku z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), Kadromierz ma możliwość zwalczania Nielegalnych Treści lub treści niezgodnych z Regulaminem na podstawie wiarygodnych i uzasadnionych zgłoszeń Klientów, Użytkowników lub osób trzecich.
  10. Kadromierz używa zautomatyzowanych rozwiązań technicznych do monitorowania ruchu sieciowego w Programie Kadromierz, aby wykrywać podejrzany ruch sieciowy lub inne anomalie, które mogą być związane z korzystaniem z Programu Kadromierz z naruszeniem Regulaminu.
  11. Kadromierz nie monitoruje aktywnie treści przesyłanych, przechowywanych lub wysyłanych za pośrednictwem Programu Kadromierz i w związku z tym do czasu uzyskania wiarygodnej informacji o Nielegalnych Treściach lub treściach niezgodnych z Regulaminem nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną przez Klienta lub Użytkownika i prezentowaną na Koncie Klienta lub na kontach założonych przez Klienta lub Użytkownika.
  12. W przypadku otrzymania informacji, że Klient korzysta z Programu Kadromierz z naruszeniem zasad wskazanych w Regulaminie, Kadromierz ma prawo:
    • Usunąć Nielegalne Treści lub treści naruszające Regulamin
    • Zawiesić Klientowi możliwość korzystania z Programu Kadromierz
    • Usunąć licencję na korzystanie z Programu Kadromierz
  13. W przypadkach, o których mowa w punktach 4.12 b) i c) powyżej, Klientowi nie przysługuje prawo do zwrotu wynagrodzenia za korzystanie z Programu Kadromierz, chyba że naruszenie było nieistotne i zostało usunięte w wyznaczonym przez Kadromierz terminie, lub jeśli rozwiązanie umowy nastąpiło z przyczyn niezwiązanych z rażącym naruszeniem Regulaminu przez Klienta.
  14. Podejmując decyzję o stosowaniu i egzekwowaniu ograniczeń Kadromierz będzie działać w sposób staranny, obiektywny i proporcjonalny. W przypadku nałożenia ograniczeń na Klienta, Kadromierz przekaże mu jasne i konkretne uzasadnienie wyjaśniające, dlaczego środki te zostały zastosowane.
  15. Kadromierz udostępnia formularz, za pomocą którego dowolny podmiot może zgłosić Kadromierzowi, że określone informacje zawarte w Programie Kadromierz stanowią Nielegalną Treść. Formularz dostępny jest pod adresem https://kadromierz.pl/formularz-dsa/.
  16. Kadromierz dołoży należytej staranności w celu zapewnienia bezpieczeństwa i integralności danych Klienta oraz Użytkowników, w tym poprzez regularne tworzenie kopii zapasowych. Kadromierz nie ponosi odpowiedzialności za szkodę wynikającą z utraty danych przez Klienta lub Użytkownika będącej skutkiem siły wyższej. Odpowiedzialność Kadromierza za utratę danych wynikającą z awarii technicznej jest ograniczona do szkód wynikających z rażącego niedbalstwa lub umyślnego działania Kadromierza.
  17. W Okresie Abonamentowym, Klient ma możliwość zmiany wybranego Pakietu. Zmiana Pakietu jest skuteczna od dnia zmiany Pakietu w Programie Kadromierz. W przypadku zmiany Pakietu na droższy, opłata za uruchomienie nowego Pakietu stanowi różnicę pomiędzy opłatą za nowy, wybrany Pakiet oraz opłatą zapłaconą za dotychczasowy Pakiet. W przypadku zmiany Pakietu na tańszy, opłata wniesiona za dotychczasowy zmienionego Pakietu nie podlega zmniejszeniu i zwrotowi.
  18. Kadromierz ma prawo do czasowej przerwy w dostępności Programu Kadromierz, związanej z wprowadzaniem zmian technicznych do Programu Kadromierz. Jednorazowa przerwa nie może przekraczać 3 dni roboczych. Kadromierz dołoży najwyższej staranności, aby przerwy techniczne miały miejsce w godzinach nocnych i trwały możliwie najkrócej.
  19. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Kadromierz zobowiązań określonych w Regulaminie, Kadromierz ponosi odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Klientowi do wysokości szkody rzeczywistej, w zakresie, w jakim takie ograniczenie odpowiedzialności jest dopuszczalne w oparciu o bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa. Punkt 4.20 stosuje się odpowiednio.
  20. Całkowita odpowiedzialność Kadromierz za szkody wynikające z niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy jest ograniczona do wysokości dwunastokrotności (12x) średniego miesięcznego wynagrodzenia uiszczonego przez Klienta w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających powstanie szkody, jednakże nie mniej niż 10 000 PLN (dziesięć tysięcy złotych). Powyższe ograniczenie odpowiedzialności, nie ma zastosowania do szkód wyrządzonych umyślnie.
  21. Kadromierz zobowiązuje się do zapewnienia dostępności Programu Kadromierz na poziomie co najmniej 97% w skali miesiąca, z wyłączeniem planowanych przerw technicznych, o których mowa w punkcie 4.18. W przypadku, gdy miesięczny poziom dostępności spadnie poniżej 97% z przyczyn leżących po stronie Kadromierza, Klientowi przysługuje prawo do proporcjonalnego obniżenia opłaty za dany miesiąc. Szczegółowe warunki gwarantowanego poziomu dostępności (SLA) mogą być uzgodnione indywidualnie na wniosek Klienta.
  22. Kadromierz dołoży należytej staranności w wyborze i monitorowaniu dostawców usług zewnętrznych, w tym dostawców usług telekomunikacyjnych, w celu zapewnienia prawidłowego działania Programu Kadromierz. Kadromierz nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie Programu Kadromierz, w tym brak dostępności całości lub części Programu Kadromierz, wynikające z awarii technicznej po stronie dostawców usług zewnętrznych, o ile awaria ta nie jest wynikiem rażącego niedbalstwa Kadromierza w wyborze lub monitorowaniu tych dostawców. W przypadku takiej awarii, Kadromierz podejmie wszelkie uzasadnione działania w celu jak najszybszego przywrócenia pełnej funkcjonalności Programu Kadromierz.

 

5. WYMAGANIA TECHNICZNE.

  1. W celu korzystania z Programu Kadromierz, Klient musi dysponować platformą sprzętową pozwalającą na dostęp do sieci Internet wraz z przeglądarką Firefox, Chrome lub Safari w najnowszej wersji z programem pozwalającym na przeglądanie jej zasobów www i akceptującym pliki typu cookies, wspierającą HTML 5, CSS3 i JavaScript, a także pocztą elektroniczną pozwalającą na otrzymywanie wiadomości typu e-mail.
  2. Ponadto, wedle zaleceń Kadromierz, rozdzielczość ekranu powinna być nie mniejsza niż 1366×768 pikseli.
  3. Ponadto, w celu skorzystania z Programu Kadromierz na aplikacjach mobilnych, Klient musi dysponować platformą sprzętową posiadającą najnowsze oprogramowanie Android lub iOS.

 

6. DANE OSOBOWE I NIEOSOBOWE.

  1. Klient oświadcza, że jest Administratorem danych osobowych Użytkowników w rozumieniu RODO i posiada podstawę prawną do przetwarzania danych osobowych Użytkowników.
  2. Klient, jako Administrator danych w pełni odpowiada za udokumentowanie podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych powierzanych Kadromierzowi.
  3. Jeżeli Kadromierz oraz Klient co najmniej w formie dokumentowej nie postanowią inaczej, z chwilą wprowadzenia przez Klienta danych osobowych Użytkowników do Programu Kadromierz, Klient powierza Kadromierzowi przetwarzanie danych osobowych Użytkowników na zasadach określonych w umowie powierzenia przetwarzania danych osobowych, stanowiącej Załącznik nr 1 do Regulaminu.
  4. Zasady przetwarzania danych osobowych Klienta będącego osobą fizyczną, reprezentantów Klienta rejestrujących Klienta w Programie Kadromierz określa Polityka prywatności.
  5. Klient oświadcza, że jest wyłącznym właścicielem wszelkich danych nieosobowych (w tym danych operacyjnych, statystycznych, analitycznych) generowanych przez Klienta lub Użytkowników w związku z korzystaniem z Programu Kadromierz. Kadromierz może przetwarzać te dane wyłącznie w celu świadczenia usług określonych w Regulaminie oraz w celu ulepszania i rozwijania Programu Kadromierz, pod warunkiem, że takie przetwarzanie odbywa się w formie zanonimizowanej lub zagregowanej, uniemożliwiającej identyfikację Klienta lub Użytkowników, i nie narusza tajemnicy przedsiębiorstwa Klienta. Wszelkie inne wykorzystanie danych nieosobowych wymaga uprzedniej pisemnej zgody Klienta.
  6. Niezależnie od przyczyny zakończenia obowiązywania Umowy, Klient ma prawo do otrzymania kopii wszystkich danych Klienta (w tym danych osobowych i nieosobowych), które zostały dostarczone przez Klienta lub Użytkowników do Programu Kadromierz lub wygenerowane w związku z korzystaniem z Programu Kadromierz, w powszechnie używanym, maszynowo odczytywalnym i interoperacyjnym formacie.
  7. Kadromierz udostępni Klientowi możliwość pobrania kopii danych, o których mowa w pkt 6.6 powyżej, w terminie 30 dni od daty (i) zakończenia obowiązywania Umowy, lub (ii) (jeśli Klient poinformował Kadromierz o chęci zmiany dostawcy na zasadach opisanych w Pkt. 11 Regulaminu) Okresu Przejściowego, tj. w czasie Okresu Eksportu Danych. Kadromierz zapewni Klientowi niezbędne wsparcie techniczne w celu umożliwienia takiego eksportu danych.
  8. Po upływie Okresu Eksportu Danych, Kadromierz usunie wszelkie dane Klienta oraz ich kopie, chyba że właściwe przepisy prawa krajowego lub unijnego nakazują przechowywanie tych danych. Szczegółowe zasady usuwania Danych Osobowych reguluje Umowa Powierzenia Przetwarzania Danych Osobowych (Załącznik nr 1 do Regulaminu).
  9. Klient ma prawo do pobrania swoich danych w Okresie Eksportu Danych. Kadromierz nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych po upływie tego terminu, o ile Kadromierz dopełnił swoich obowiązków wynikających z niniejszego punktu.

 

7. LICENCJA.

  1. Kadromierz oświadcza, że przysługują mu majątkowe prawa autorskie do Programu Kadromierz w rozumieniu Ustawy prawo autorskie, za wyjątkiem tych elementów, które stanowią biblioteki pochodzące z tzw. Otwartego oprogramowania (biblioteki open source). Biblioteki zostały załączone do Programu Kadromierz oraz są rozpowszechniane w ramach Programu Kadromierz zgodnie z warunkami licencji określającymi zasady ich eksploatacji.
  2. Na podstawie Regulaminu, Kadromierz udziela Klientowi niewyłącznej, nieprzenoszalnej i niezbywalnej licencji na korzystanie z Programu Kadromierz. Klient nie jest uprawniony do udzielania dalszych licencji.
  3. Licencja udzielona jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z uwzględnieniem faktu korzystania z Programu Kadromierz w sieci Internet.
  4. Licencja zostaje udzielona na czas Okresu Abonamentowego.
  5. W ramach udzielonej licencji, Klient uprawniony jest do korzystania z Programu Kadromierz poprzez utworzenie Kont dla Użytkowników, zgodnie wybranym Pakietem oraz instalacji Programu Kadromierz na swoich urządzeniach.
  6. Na podstawie udzielonej licencji z Programu Kadromierz mogą korzystać Użytkownicy wskazani przez Klienta.

 

8. WYNAGRODZENIE.

  1. Wynagrodzenie za świadczoną usługę będzie obliczone zgodnie z wybranym Pakietem i stanowi iloczyn liczby Użytkowników oraz stawki określonej w wybranym Pakiecie. Wynagrodzenie płatne będzie z góry za cały Okres Abonamentowy.
  2. Wynagrodzenie będzie płatne za pośrednictwem PayU S.A. Klient zobowiązany jest zapłacić wynagrodzenie w terminie 7 dni od dnia doręczenia mu faktury VAT. Po indywidualnym uzgodnieniu i uprzedniej zgodzie Kadromierz, Klient będzie mógł skorzystać z innej, uzgodnionej formy płatności lub innego terminu płatności.
  3. Za dzień zapłaty kwot z tytułu wystawionych przez Kadromierz faktur Strony przyjmują dzień uznania rachunku bankowego PayU S.A. zgodnie z regulaminem płatności obowiązującym w PayU S.A.
  4. Brak wpłaty z tytułu wystawionej przez Kadromierz faktury VAT w terminie w niej określonym,skutkuje zablokowaniem dostępu Klienta i Użytkowników do programu Kadromierz. Wraz z informacją o zablokowaniu dostępu, Kadromierz wezwie Klienta do zapłaty oraz poinformuje go o skutkach braku zapłaty wynagrodzenia.
  5. Dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od dnia zablokowania dostępu pozwala na odblokowanie dostępu w dniu uznania rachunku bankowego Kadromierz. Bezskuteczny upływ 14-dniowego terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, skutkuje prawem Kadromierz do usunięcia Konta Klienta i Użytkowników.

 

9. REKLAMACJE.

  1. Jeżeli w ocenie Klienta, usługi świadczone są przez Kadromierz w sposób nieprawidłowy, jest on uprawniony do przesłania reklamacji pocztą elektroniczną na adres Kadromierza: kontakt@kadromierz.pl lub za pośrednictwem poczty na adres: Januuszowicka 5, Wrocław 53-135.
  2. Reklamacja powinna obejmować:
    • Dokładne oznaczenie Klienta
    • Dokładny opis nieprawidłowości oraz treść żądania
    • Termin zaistnienia nieprawidłowości i czas jej trwania
    • Preferowany sposób otrzymania odpowiedzi
  3. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 30 dni.

 

10. OKRES ABONAMENTOWY.

  1. Usługi świadczone są przez czas równy Okresowi Abonamentowemu.
  2. Okres Abonamentowy ulega automatycznemu przedłużeniu na czas równy dotychczasowemu Okresowi Abonamentowemu, chyba że Klient, na co najmniej 7 dni przed upływem Okresu Abonamentowego złoży Kadromierzowi oświadczenie o rezygnacji z Programu Kadromierz. W takim przypadku, Okres Abonamentowy wygasa wraz z upływem ostatniego dnia Okresu Abonamentowego. Klient może złożyć oświadczenie, o którym mowa w niniejszym punkcie za pośrednictwem Programu Kadromierz lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, na następujący adres e-mail: rezygnacje@kadromierz.pl.
  3. Kadromierz uprawniony jest do skrócenia Okresu Abonamentowego ze skutkiem natychmiastowym w przypadku naruszenia przez Klienta lub Użytkownika postanowień Regulaminu, w szczególności punktu 4. Regulaminu, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania naruszeń i wyznaczeniu rozsądnego terminu na ich usunięcie (nie krótszego niż 7 dni roboczych), chyba że charakter naruszenia uniemożliwia jego usunięcie lub wymaga natychmiastowego działania. W takim przypadku, Klientowi nie przysługuje zwrot za niewykorzystany czas Okresu Abonamentowego. W przypadku naruszeń nieistotnych, Kadromierz może zawiesić dostęp do Programu Kadromierz do czasu usunięcia naruszenia, z zachowaniem prawa Klienta do proporcjonalnego zwrotu wynagrodzenia za okres zawieszenia, jeśli naruszenie zostanie usunięte.
  4. Klient uprawniony jest do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku niedostępności Programu Kadromierz, trwającej co najmniej 14 dni. W takim przypadku, Klientowi przysługuje proporcjonalny zwrot wynagrodzenia za niewykorzystany okres, liczony od dnia wypowiedzenia Umowy do dnia upływu Okresu Abonamentowego przewidzianego w danej Umowie , pod warunkiem, że wynagrodzenie to zostało uprzednio zapłacone przez Klienta.
  5. Umowa zostaje uznana za rozwiązaną w przypadku zakończenia procesu zmiany dostawcy, o którym mowa w punkcie 11 Regulaminu. W takim przypadku, Kadromierz zobowiązuje się każdorazowo poinformować Klienta w formie dokumentowej, w szczególności za pośrednictwem adresu e-mail, o rozwiązaniu umowy.

 

11. ZMIANA DOSTAWCY USŁUG PRZETWARZANIA DANYCH.

  1. W przypadku podjęcia przez Klienta decyzji o zmianie dostawcy usług usług przetwarzania danych (zgodnie z punktem 1.3.1 Regulaminu), Klient, który rezygnuje z Programu Kadromierz, ma prawo do rozwiązania umowy zawartej na czas określony (np. subskrypcji rocznej) z zachowaniem dwumiesięcznego (2-miesięcznego) okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. Po upływie okresu wypowiedzenia rozpoczyna się Okres Przejściowy.
  2. Okres Przejściowy trwa 30 dni kalendarzowych i jego celem jest zapewnienie Klientowi oraz osobom trzecim upoważnionym przez Klienta uzasadnionej pomocy w procesie zmiany dostawcy usług przetwarzania danych. W Okresie Przejściowym, Umowa nadal ma zastosowanie. W tym okresie Kadromierz będzie nadal postępować z należytą starannością w celu utrzymania ciągłości działalności Klienta i kontynuowania świadczenia funkcji i usług przewidzianych w umowie, o ile jest to technicznie możliwe i zgodne z ustaleniami dotyczącymi zmiany dostawcy usług przetwarzania danych.
    1. Niezależnie od długości Okresu Przejściowego określonego w pkt 11.2. powyżej, Klient ma prawo do jednokrotnego przedłużenia długości Okresu Przejściowego o dodatkowy okres, który Klient uzna za właściwszy z uwagi na własne cele.
    2. Klient powinien powiadomić Kadromierz o zamiarze skorzystania z prawa do przedłużenia Okresu Przejściowego przed upływem aktualnie obowiązującego Okresu Przejściowego, wskazując preferowany dodatkowy okres. Kadromierz dołoży wszelkich starań, aby umożliwić Klientowi skorzystanie z tego prawa, zapewniając ciągłość dostępu do Danych Klienta w tym przedłużonym okresie.
    3. W przypadku gdy zmiana dostawcy w standardowym, 30 dniowym Okresie Przejściowym jest z punktu widzenia Kadromierz technicznie niemożliwa, Kadromierz powiadomi o tym klienta w terminie 14 dni roboczych od złożenia wniosku o zmianę dostawcy, należycie uzasadni techniczną niewykonalność i wskaże zastępczy okres przejściowy, który nie może przekroczyć siedmiu miesięcy. Ciągłość świadczonych usług zostaje zapewniona przez cały zastępczy Okres Przejściowy.
  3. W ramach Regulaminu korzystania z Programu Kadromierz, Kadromierz zobowiązuje się do:
    1. umożliwienia Klientowi, na jego wniosek, zmiany dostawcy usług przetwarzania danych na innego dostawcę usług przetwarzania danych lub przeniesienia wszystkich danych Klienta (w tym danych eksportowalnych i aktywów cyfrowych) do lokalnej infrastruktury ICT bez zbędnej zwłoki i w żadnym razie nie później niż po upływie Okresu Przejściowego, o którym mowa w pkt 11.1 powyżej. W tym okresie umowa o świadczenie usług nadal ma zastosowanie, a Kadromierz:
      1. zapewni Klientowi i osobom trzecim upoważnionym przez Klienta uzasadnioną pomoc w procesie zmiany dostawcy
      2. będzie postępował z należytą starannością w celu utrzymania ciągłości działalności i kontynuowania świadczenia funkcji lub usług przewidzianych w umowie
      3. przedstawi jasne informacje o znanych zagrożeniach dla ciągłości świadczenia funkcji lub usług po stronie Kadromierza
      4. zapewni, aby w trakcie całego procesu zmiany dostawcy utrzymany został wysoki poziom bezpieczeństwa, w szczególności bezpieczeństwa danych podczas ich przekazywania i dalszego bezpieczeństwa danych podczas Okresu Eksportu Danych, zgodnie z mającymi zastosowanie przepisami prawa Unii lub prawa krajowego
  4. Kadromierz zobowiązuje się także do wsparcia strategii odejścia Klienta w odniesieniu do usług objętych Umową, w szczególności poprzez przekazanie wszystkich niezbędnych do odejścia informacji.
  5. W ramach procesu zmiany dostawcy usług przetwarzania danych,Klient ma prawo do przeniesienia wszystkich Danych Klienta, w tym danych eksportowalnych i aktywów cyfrowych.
    1. Kategorie danych i aktywów cyfrowych podlegających przeniesieniu obejmują co najmniej:
      1. Dane osobowe Użytkowników: imię, nazwisko, adres e-mail, dane dotyczące stanowiska, działu, harmonogramów pracy, urlopów, nieobecności, danych kadrowo-płacowych oraz innych danych osobowych wprowadzonych przez Klienta lub Użytkowników.
        1. Dane nieosobowe i operacyjne:
          1. Dane dotyczące grafików pracy: utworzone grafiki, przypisania zmian, godziny pracy, plany urlopowe i nieobecności.
          2. Dane ewidencji czasu pracy: rejestry wejść/wyjść, nadgodziny, spóźnienia, dane z terminali rejestracji czasu pracy.
          3. Dane urlopowe i nieobecności: wnioski urlopowe, zatwierdzone urlopy, typy nieobecności (chorobowe, opieka itp.), salda urlopowe.
          4. Aktywa cyfrowe: konfiguracje konta Klienta, utworzone szablony grafików, raportów, ustawienia powiadomień, struktury organizacyjne (działy, stanowiska) oraz inne ustawienia specyficzne dla Klienta, które są niezbędne do odtworzenia funkcjonalności usługi w środowisku docelowego dostawcy.
  6. Dane i aktywa cyfrowe, o których mowa w pkt 11.5, zostaną udostępnione w powszechnie używanym, maszynowo odczytywalnym i interoperacyjnym formacie, zgodnie z pkt 6.6 Regulaminu.
  7. Z zakresu danych i aktywów cyfrowych podlegających przeniesieniu, o których mowa w pkt 11.5.1 Regulaminu, wyłączone są dane specyficzne dla wewnętrznego funkcjonowania Kadromierza, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa Kadromierza lub są chronione prawami własności intelektualnej Kadromierza, pod warunkiem, że wyłączenia te nie utrudniają ani nie opóźniają procesu zmiany dostawcy usług przetwarzania danych przez Klienta.
    1. Wyłączone kategorie danych i aktywów cyfrowych obejmują w szczególności:
      1. Wewnętrzne algorytmy i modele Kadromierza: w tym algorytmy optymalizacji grafików, predykcji obciążenia, czy inne algorytmy służące do wewnętrznego rozwoju i ulepszania Programu Kadromierz, które nie są bezpośrednio związane z danymi Klienta.
      2. Wewnętrzne dane operacyjne i analityczne Kadromierza: dane dotyczące wydajności infrastruktury Kadromierza, logi systemowe niezawierające Danych Klienta, dane telemetryczne dotyczące działania Programu Kadromierz, które nie są generowane bezpośrednio przez aktywność Klienta i służą do wewnętrznej diagnostyki i rozwoju.
      3. Własne dane biznesowe i finansowe Kadromierza: dane dotyczące rozliczeń z innymi klientami, wewnętrzne raporty finansowe, strategie marketingowe, listy klientów (inne niż te, do których Klient ma bezpośredni dostęp jako użytkownik Programu Kadromierz).
      4. Elementy kodu źródłowego i infrastruktury technicznej Kadromierza: które są integralną częścią działania Programu Kadromierz i nie stanowią Danych Klienta ani jego aktywów cyfrowych.
  8. Kadromierz zapewni, że wszelkie wyłączenia, o których mowa w niniejszym punkcie, są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z Rozporządzeniem (UE) 2023/2854 (Data Act), i nie będą wykorzystywane w celu nieuzasadnionego utrudniania Klientowi zmiany dostawcy usług.
  9. Do 11 stycznia 2027 r. włącznie Kadromierz może nakładać na Klienta opłaty z tytułu zmiany dostawcy za procedurę zmiany dostawcy (także w razie przedłużenia Okresu Przejściowego zgodnie z pkt. 11.2.1. lub 11.2.3.). Opłaty te nie przekroczą kosztów poniesionych przez Kadromierz i bezpośrednio związanych z danym procesem zmiany dostawcy.
  10. Kadromierz zobowiązuje się informować Klienta o usługach przetwarzania danych, które wiążą się z wysoce złożoną lub kosztowną zmianą dostawcy lub z niemożnością zmiany dostawcy bez znacznej ingerencji w Dane Klienta, aktywa cyfrowe lub architekturę usługi.
  11. Postanowienia dotyczące zmiany dostawcy usług przetwarzania, tj. punkty 10.8, 10.9, 11 Regulaminu nie mają zastosowania do Okresu Testowego Programu Kadromierz, o której mowa w punkcie 2.1 powyżej.

 

12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.

  1. Poprzez wyrażenie zgody na postanowienia Regulaminu, Klient udziela Kadromierzowi niewyłącznej, niezbywalnej, nieprzenoszalnej, nieograniczonej w czasie i nieograniczonej terytorialnie licencji na korzystanie ze znaku towarowego Klienta, poprzez jego umieszczenie na stronie internetowej należącej do Kadromierz, w sekcji klientów Kadromierza. Z zastrzeżeniem zdania poprzedzającego, licencja zostaje udzielona na następujących polach eksploatacji:
    1. w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie techniką cyfrową egzemplarzy utworu
    2. w zakresie rozpowszechniania utworu – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym
  2. Kadromierz zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, takich jak zmiany w przepisach prawa, zmiany technologiczne, zmiany w zakresie świadczonych usług lub zmiany w modelu biznesowym. Wszelkie zmiany Regulaminu zostaną przedstawione Klientowi na co najmniej 14 dni przed planowanym wejściem w życie zmian. W przypadku, gdy zmiany Regulaminu dotyczą istotnych warunków umowy (w tym ceny, zakresu usług lub praw i obowiązków stron w zakresie danych), Klient ma prawo do rozwiązania umowy bez ponoszenia kosztów w terminie 14 dni od daty powiadomienia o zmianach, jeśli nie akceptuje tych zmian. Brak sprzeciwu Klienta w tym terminie oznacza akceptację zmian.
  3. Kadromierz udostępnia na swojej stronie internetowej, pod adresem: https://kadromierz.notion.site/Informacje-o-lokalizacji-i-ochronie-danych-25e2 0db0d5ce808a8391e20e4c267418?source=copy_link aktualne informacje dotyczące jurysdykcji, której podlega infrastruktura ICT wykorzystywana do przetwarzania danych w ramach świadczonych usług, a także ogólny opis środków technicznych, organizacyjnych i umownych przyjętych w celu zapobieżenia międzynarodowemu dostępowi do danych nieosobowych przechowywanych na terenie Unii lub ich przekazania administracji rządowej państw trzecich, w przypadku gdy taki dostęp lub przekazanie skutkowałoby naruszeniem prawa Unii lub prawa krajowego. Klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią tej podstrony.
  4. Regulamin podlega podlega prawu polskiemu.
  5. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdą przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
  6. W przypadku opóźnienia w płatnościach, Kadromierz uprawniony jest do sprzedaży wierzytelności, poprzez cesję wierzytelności na wybrany wedle własnego uznania podmiot trzeci.
  7. Wszelkie spory wynikające z Regulaminu, Strony będą starały się rozstrzygnąć na drodze polubownej. W przypadku nieosiągnięcia porozumienia w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania drugiej Strony do podjęcia rozmów w sprawie osiągnięcia porozumienia, spór zostanie poddany pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwego miejscowo ze względu na siedzibę pozwanego.

 

ZAŁĄCZNIK NR 1

UMOWA POWIERZENIA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

zawarta w dniu zaakceptowania przez Klienta Regulaminu korzystania z programu Kadromierz pomiędzy:

  1. Klientem – osobą fizyczną lub osobą prawną, która stworzyła konto w Serwisie Internetowym, tj. serwisie znajdującym się na domenie https://kadromierz.pl/ („ Administrator ”)
    oraz
  2. Kadromierz spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, ul. Januszowicka 5, kod pocztowy 53-135, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000612634, NIP: 8992784752, REGON: 36374463000000, kapitał zakładowy w wysokości 228 950,00 złotych, opłacony w całości („Procesor”),;

Administrator i Procesor są zwani dalej łącznie „Stronami”, a każdy z nich z osobna „Stroną”.

 

1. DEFINICJE

  1. Pojęcia pisane w Umowie wielką literą będą miały następujące znaczenie:
    1. Dane osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej (osobie, której dane dotyczą), powierzone do przetwarzania na podstawie Umowy, których zakres został wskazany w Załączniku A do Umowy.
    2. Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
    3. Osoba, której dane dotyczą lub Podmiot danych – osoba, której dotyczą dane osobowe będące przedmiotem Umowy.
    4. RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
    5. Umowa – niniejsza umowa powierzenia przetwarzania danych.
    6. Umowa główna – umowa zawarta na podstawie Regulaminu korzystania z programu Kadromierz.
  2. Pojęcia niezdefiniowane w tej Umowie a pisane wielką literą należy rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w Regulaminie korzystania z programu Kadromierz.

 

2. PRZEDMIOT UMOWY

  1. Na podstawie Umowy Administrator powierza Procesorowi przetwarzanie Danych osobowych w zakresie wskazanym w Załączniku A.
  2. Powierzenie Danych osobowych Procesorowi następuje w celu wykonania Umowy głównej.
  3. Zmiana zakresu powierzenia przetwarzania nie wymaga aneksu, a jedynie zgody obu Stron wyrażonej w formie pisemnej lub elektronicznej (w tym e-mailowej) przez osoby uprawnione do składania oświadczeń na podstawie Umowy głównej. Zmiana zakresu powierzenia w sposób określony w zdaniu poprzedzającym nie może prowadzić do rozszerzenia obowiązków lub ograniczenia uprawnień Procesora, wynikających z Umowy głównej, w tym w zakresie należnego wynagrodzenia.
  4. Procesor może przetwarzać powierzone mu dane osobowe w zakresie i celu określonym w Umowie oraz w celu i zakresie niezbędnym do świadczenia usług określonych w Umowie głównej. Przetwarzanie Danych osobowych przez Procesora odbywa się w czasie obowiązywania Umowy.

 

3. OŚWIADCZENIA I OBOWIĄZKI PROCESORA

  1. Procesor oświadcza, że posiada zasoby infrastrukturalne, doświadczenie, wiedzę oraz wykwalifikowany personel w zakresie umożliwiającym należyte wykonanie Umowy, w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa. W szczególności Procesor oświadcza, że znane mu są zasady przetwarzania i zabezpieczenia Danych osobowych wynikające z RODO.
  2. Procesor jest zobowiązany:
    1. przetwarzać Dane osobowe zgodnie z RODO, polskimi przepisami przyjętymi w celu umożliwienia stosowania RODO, innymi obowiązującymi przepisami prawa oraz Umową
    2. przetwarzać Dane osobowe na udokumentowane polecenie Administratora, chyba że obowiązek taki nakłada na niego obowiązujące prawo krajowe lub unijne. W sytuacji, gdy obowiązek przetwarzania Danych osobowych przez Procesora wynika z przepisów prawa, informuje on Administratora drogą elektroniczną – przed rozpoczęciem przetwarzania – o tym obowiązku prawnym, o ile prawo to nie zabrania udzielania takiej informacji z uwagi na ważny interes publiczny; za udokumentowane polecenie Administratora uważa się w szczególności Umowę główną
    3. przetwarzać Dane osobowe w miejscu ustalonym w Umowie głównej oraz na urządzeniach zarządzanych przez Procesora i jego personel lub Administratora, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymaganych przez obowiązujące przepisy prawa, z zastrzeżeniem, że Procesor może korzystać z usług innych podmiotów w celu świadczenia usług
    4. udzielać dostępu do Danych osobowych wyłącznie osobom, które ze względu na zakres wykonywanych zadań otrzymały od Procesora upoważnienie do ich przetwarzania, oraz wyłącznie w celu wykonywania obowiązków wynikających z Umowy, jak również podjąć działania mające na celu poinformowanie osób fizycznych działających z upoważnienia Procesora, która mają dostęp do Danych osobowych, że powinny przetwarzać je zgodnie z poleceniem Administratora, chyba że przetwarzanie jest wymagane przez właściwe przepisy krajowe lub unijne
    5. zapewnić, aby osoby upoważnione do przetwarzania Danych osobowych zobowiązały się do zachowania tajemnicy, chyba że osoby te podlegają ustawowemu obowiązkowi zachowania tajemnicy
    6. wdrożyć, zgodnie z rozdziałem 4 Umowy, odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku naruszenia praw lub wolności osób fizycznych, których Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie Umowy
    7. wspierać Administratora (poprzez stosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych) w realizacji obowiązku odpowiadania na żądania osób, których dane dotyczą, w zakresie wykonywania ich praw określonych w rozdziale III RODO
    8. pomagać Administratorowi wywiązać się z obowiązków określonych w RODO (w tym w szczególności w art. 32–36 RODO)
    9. prowadzić w formie dokumentowej (w tym elektronicznej) rejestr wszystkich kategorii czynności przetwarzania dokonywanych w imieniu Administratora
    10. udostępniać Administratorowi na jego uzasadnione żądanie informacje niezbędne do wykazania spełnienia przez Administratora obowiązków wynikających z właściwych przepisów prawa, w szczególności z RODO, w tym przekazywać informacje o stosowanych zabezpieczeniach, zidentyfikowanych zagrożeniach i incydentach w obszarze ochrony danych osobowych
    11. umożliwić Administratorowi lub audytorowi upoważnionemu przez Administratora przeprowadzanie audytów na zasadach określonych w rozdziale 7 Umowy
    12. niezwłocznie informować Administratora, jeżeli jego zdaniem wydane mu polecenie stanowi naruszenie RODO lub innych przepisów krajowych albo unijnych o ochronie danych
    13. bez zbędnej zwłoki informować (o ile nie doprowadzi to do naruszenia przepisów obowiązującego prawa) Administratora o postępowaniu, w szczególności administracyjnym lub sądowym, dotyczącym przetwarzania przez Procesora danych osobowych powierzonych mu przez Administratora, o skierowanej do Procesora decyzji administracyjnej lub orzeczeniu dotyczącym przetwarzania danych osobowych powierzonych Procesorowi do przetwarzania
    14. przechowywać Dane osobowe tylko tak długo, jak to określił Administrator; w granicach określonych w Załączniku A do Umowy, Procesor będzie przetwarzać Dane osobowe we własnym imieniu, w celu ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami mogącymi powstać w związku z wykonaniem Umowy lub Umowy głównej
    15. bez zbędnej zwłoki aktualizować, poprawiać, zmieniać, anonimizować, ograniczać przetwarzanie lub usuwać wskazane Dane osobowe zgodnie z wytycznymi Administratora
  3. Postanowienia zawarte w pkt 3.2 nie rozszerzają zakresu obowiązków Procesora w odniesieniu do świadczenia usług zgodnie z Umową główną.

 

4. ŚRODKI ORGANIZACYJNE I TECHNICZNE

  1. Procesor wdraża i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia stopnia bezpieczeństwa odpowiedniego do ryzyka naruszenia praw lub wolności osób fizycznych, których Dane osobowe są przetwarzane na podstawie Umowy.
  2. Wdrażając środki organizacyjne i techniczne Procesor:
    1. przestrzega instrukcji Administratora w zakresie sposobu zabezpieczenia procesów przetwarzania danych osobowych zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, z zastrzeżeniem, że wytyczne te nie mogą rozszerzać obowiązków Procesora wynikających z Umowy i Umowy głównej, oraz bez uszczerbku dla pkt 4.3 i 4.4
    2. powinien uwzględnić stan wiedzy technicznej, koszt wdrożenia oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania, jak również ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych, których Dane osobowe będzie przetwarzał na podstawie Umowy, z uwzględnieniem prawdopodobieństwa ich wystąpienia i wagi zagrożenia
  3. W przypadku stwierdzenia, że stosowane środki mogą być nieadekwatne do rozpoznanych zagrożeń, Procesor informuje o tym Administratora i w porozumieniu z Administratorem dostosowuje odpowiednio zabezpieczenia przetwarzania danych osobowych, po uzgodnieniu przez Stron zakresu, sposobu i terminu takich działań oraz podziału związanych z nimi kosztów.
  4. W przypadku stwierdzenia przez Administratora konieczności zastosowania dodatkowych środków zabezpieczających, Strony uzgodnią zakres, sposób i termin ich wdrożenia oraz podział kosztów wdrożenia.

 

5. PODPOWIERZENIE

  1. Administrator wyraża zgodę na dalsze powierzenie przez Procesora przetwarzania Danych osobowych innym podmiotom przetwarzającym wskazanym w Załączniku B do Umowy w zakresie oraz celu zgodnym z Umową. Procesor jest zobowiązany do informowania o zamierzonych istotnych zmianach dotyczących dodania lub zastąpienia dalszych podmiotów przetwarzających 7 dni przed wprowadzeniem zmiany. Administrator może sprzeciwić się dalszemu powierzeniu przez Procesora danych osobowych w terminie 3 Dni Roboczych od otrzymania informacji, o której mowa w zdaniu poprzedzającym w formie pisemnej. W przypadku wyrażenia sprzeciwu przez Administratora Procesor nie jest uprawniony do zawarcia umowy z dalszym podmiotem przetwarzającym, którego dotyczy sprzeciw. W takim wypadku, bez uszczerbku dla pkt 10.4, Procesor nie będzie ponosić odpowiedzialności za brak możliwości wykonywania Umowy, jeżeli do jej wykonania niezbędne okazało się korzystanie z dalszego podmiotu przetwarzającego, którego dotyczy sprzeciw.
  2. Procesor zapewnia, że będzie korzystał wyłącznie z usług takich dalszych podmiotów przetwarzających, które zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie spełniało wymogi RODO oraz innych przepisów obowiązującego prawa z zakresu ochrony danych osobowych, a także chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
  3. Procesor zobowiązany jest zapewnić, że każda osoba przetwarzająca Dane osobowe na jego rzecz przetwarza je wyłącznie na polecenie Administratora.

 

6. TRANSFER DANYCH OSOBOWYCH

  1. Procesor może przekazywać (transferować) Danych osobowych do państwa trzeciego, które znajduje się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym („EOG”). Uprawnienie to dotyczy podpowierzenia przetwarzania Danych osobowych podmiotom wskazanym w Załączniku B . W zakresie nowych procesów przetwarzania danych osobowych, niewymienionych w tym ustępie, Administrator nie odmówi zgody, o której mowa w powyżej, bez uzasadnionej przyczyny. Brak wyrażenia przez Administratora sprzeciwu w ciągu 3 Dni Roboczych od otrzymania informacji o nowym transferze Danych osobowych jest równoznaczne z wyrażeniem zgody.
  2. Jeśli Administrator udzieli Procesorowi uprzedniej zgody na przekazanie Danych osobowych do państwa trzeciego, Procesor może dokonać transferu tych Danych osobowych wtedy, gdy:
    1. państwo docelowe zapewnia adekwatny poziom ochrony danych osobowych do tego, który obowiązuje w Unii Europejskiej; lub
    2. Administrator i Procesor lub dalszy podmiot przetwarzający zawarli umowę na podstawie standardowych klauzul umownych lub wdrożyli inny mechanizm, który zgodnie z przepisami prawa legalizuje transfer danych do państwa trzeciego.

 

7. AUDYT

  1. Administrator jest upoważniony do przeprowadzenia audytu zgodności przetwarzania przez Procesora Danych osobowych z Umową oraz obowiązującymi przepisami prawa.
  2. Administrator zawiadomi Procesora o zamiarze przeprowadzenia audytu co najmniej 30 Dni Roboczych przed planowaną datą jego przeprowadzenia. Jeżeli w ocenie Procesora audyt nie może zostać przeprowadzony we wskazanym terminie, Procesor powinien niezwłocznie poinformować o tym fakcie Administratora. W takim przypadku Strony wspólnie ustalą późniejszy termin audytu.
  3. Audyty mogą być wykonywane przez Administratora (osoby przez niego wyznaczone) w miejscu przetwarzania Danych osobowych objętych powierzeniem w Dni Robocze w godzinach od 8:00 do 16:00.
  4. Administrator zobowiązany jest zapewnić, by osoby wykonujące czynności w ramach audytu zostały zobowiązane do zachowania w poufności wszelkich informacji, które uzyskają w związku z wykonywaniem audytu, a stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa Procesora oraz zapewnić, że naruszenie przez te osoby obowiązku poufności skutkować będzie obowiązkiem uiszczenia kary umownej na rzecz Procesora, co nie będzie mieć jednak wpływu na dochodzenie odszkodowania za wyrządzone szkody na zasadach ogólnych. Administrator zobowiązany jest zapewnić, że osoby wykonujące czynności w ramach audytu nie są zatrudnione, nie są wspólnikami, akcjonariuszami lub członkami organów podmiotów wykonujących działalność konkurencyjną w stosunku do działalności gospodarczej prowadzonej przez Procesora.
  5. Procesor w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia audytu będzie współpracować z Administratorem i upoważnionymi przez niego audytorami, w szczególności zapewniać im dostęp do pomieszczeń i dokumentów obejmujących Dane osobowe oraz informacje o sposobie przetwarzania danych osobowych, infrastruktury teleinformatycznej oraz systemów IT, a także do osób mających wiedzę na temat procesów przetwarzania danych osobowych realizowanych przez Procesora, z zastrzeżeniem konieczności zapewnienia ciągłości działań związanych z bieżącą działalnością gospodarczą Procesora.
  6. Po przeprowadzonym audycie przedstawiciel Administratora sporządza protokół pokontrolny, który podpisują przedstawiciele obu Stron. Procesor zobowiązuje się w rozsądnym czasie, w terminie uzgodnionym z Administratorem, dostosować do zaleceń pokontrolnych zawartych w protokole, mających na celu usunięcie uchybień i poprawę bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych. W przypadku, gdy wdrożenie tych zaleceń będzie wiązać się z dodatkowymi kosztami, Strony wspólnie ustalą sposób ich ponoszenia przez Strony.
  7. Koszty związane z przeprowadzeniem audytu ponosi każda ze Stron w swoim zakresie; w szczególności Procesor nie jest zobowiązany do zwrotu Administratorowi jakichkolwiek kosztów związanych z wykonanym audytem, niezależnie od jego wyniku.

 

8. POUFNOŚĆ

  1. Strony mają obowiązek ochrony informacji poufnych, niezależnie od formy ich przekazania i przetwarzania, rozumianych jako informacje takie jak:
    1. Dane osobowe, w tym szczególne kategorie Danych osobowych (w rozumieniu art. 9 ust. 1 RODO)
    2. informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa (w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji)
    3. informacje wymagające ochrony ze względu na ich znaczenie dla interesów Stron, w tym wszelkie dane techniczne, finansowe i handlowe, materiały i dokumenty lub inne informacje bez względu na fakt, czy są one utrwalone w formie pisemnej lub w jakikolwiek inny sposób, zapisane w jakiejkolwiek formie i na jakimkolwiek nośniku, dotyczące Strony lub jej klientów, kontrahentów, dostawców, a także informacje dotyczące usług, polityki cenowej, sprzedaży, wynagrodzeń pracowników, które druga Strona otrzymała w okresie obowiązywania Umowy, lub o których dowiedziała się, czy też do których miała dostęp lub będzie w ich posiadaniu, w związku z prowadzonymi rozmowami i negocjacjami, a które nie są powszechnie znane
  2. Strony w szczególności zapewniają, że:
    1. wszelkie przekazane, udostępnione lub ujawnione przez drugą Stronę informacje poufne będą chronione i zachowane w tajemnicy, w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami Umowy
    2. uzyskane informacje poufne zostaną użyte i wykorzystane wyłącznie w celu, w jakim zostały przekazane, udostępnione lub ujawnione
    3. posiadane informacje poufne nie zostaną przekazane lub ujawnione żadnej osobie trzeciej – bezpośrednio ani pośrednio (z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w Umowie) – bez uprzedniej zgody drugiej Strony, wyrażonej w formie pisemnej
    4. będą chronić na swój koszt informacje poufne poprzez dołożenie najwyższego poziomu staranności
  3. Strony zobowiązują się nie kopiować ani w inny sposób nie powielać dostarczonych przez drugą Stronę informacji poufnych lub ich części, z wyjątkiem przypadków, kiedy jest to konieczne w celu, dla jakiego zostały przekazane, lub w innym celu ściśle związanym z przedmiotem współdziałania Stron. Wszelkie wykonane w takim przypadku kopie lub reprodukcje informacji poufnych, utrwalonych na jakichkolwiek nośnikach informacji, łącznie z nośnikami elektronicznymi, pozostają własnością Strony dostarczającej informacje poufne i zostaną wydane, zniszczone lub skutecznie usunięte z nośników informacji na jej żądanie.
  4. Informacje poufne mogą zostać przekazane tylko upoważnionym pracownikom Strony, która otrzymała informacje poufne, osobom zatrudnionym przez tę Stronę na podstawie umów cywilnoprawnych, podwykonawcom tej Strony, którzy z uwagi na zakres swych obowiązków bądź zadania im powierzone będą zaangażowani w wykonanie Umowy, i którzy zostaną wcześniej wyraźnie poinformowani o charakterze informacji poufnych oraz o zobowiązaniach do zachowania ich w tajemnicy wynikających z Umowy, jak również zobowiążą się do przestrzegania zasad ochrony informacji poufnych, w tym procedur bezpieczeństwa wynikających z obowiązujących przepisów prawa i Umowy głównej. Strony będą zwolnione z obowiązku zachowania w tajemnicy informacji poufnych w przypadku, gdy obowiązek ujawnienia informacji poufnych wynikać będzie z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, bądź też prawomocnego orzeczenia lub decyzji uprawnionego sądu lub organu. O każdorazowym powzięciu informacji o takim obowiązku Strona jest zobowiązana niezwłocznie powiadomić drugą Stronę. W takim przypadku Strona zobowiązana do ujawnienia informacji poufnych będzie zobowiązana do:
    1. ujawnienia tylko takiej części informacji poufnych, jaka jest wymagana przez prawo
    2. podjęcia wszelkich możliwych działań w celu zapewnienia, iż ujawnione informacje poufne będą traktowane w sposób poufny i wykorzystywane tylko w zakresie uzasadnionym celem ujawnienia
  5. Zobowiązanie do zachowania poufności nie wygasa po zakończeniu Umowy i jest nieograniczone w czasie. W przypadku, gdyby powyższe zastrzeżenie okazało się nieważne lub bezskuteczne, zobowiązanie do zachowania poufności trwa przez okres 2 lat od dnia wygaśnięcia Umowy głównej, niezależnie od przyczyny.

 

9. ZGŁASZANIE NARUSZEŃ

  1. Procesor jest zobowiązany do wdrożenia i stosowania procedur służących wykrywaniu naruszeń ochrony Danych osobowych oraz wdrażaniu właściwych środków naprawczych.
  2. Po stwierdzeniu naruszenia ochrony Danych osobowych Procesor bez zbędnej zwłoki zgłasza je Administratorowi, informując o okolicznościach naruszenia i potencjalnych zagrożeniach dla ochrony Danych osobowych.
  3. Procesor bez zbędnej zwłoki podejmuje wszelkie rozsądne działania mające na celu ograniczenie i naprawienie negatywnych skutków naruszenia.
  4. Procesor nie jest uprawniony do samodzielnego powiadamiania o naruszeniu osób, których dane dotyczą, ani organu nadzorczego.

 

10. CZAS TRWANIA UMOWY

  1. Umowa zostaje zawarta na czas określony i przestaje obowiązywać wraz z zakończeniem obowiązywania Umowy głównej, z wyłączeniem obowiązku zachowania poufności, który trwa przez okres wskazany w Umowie niezależnie od zakończenia obowiązywania Umowy głównej.
  2. Administrator uprawniony jest do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku rażącego lub wielokrotnie powtarzającego się naruszenia Umowy przez Procesora, pod warunkiem uprzedniego zgłoszenia Procesorowi przez Administratora naruszanych przez Procesora postanowień Umowy, a także w przypadku, gdy:
    1. organ nadzoru nad przestrzeganiem zasad przetwarzania danych osobowych prawomocną decyzją stwierdzi, że Procesor nie przestrzega zasad przetwarzania danych osobowych,
    2. prawomocne orzeczenie sądu powszechnego wykaże, że Procesor nie przestrzega zasad przetwarzania danych osobowych,
    3. pod warunkiem uprzedniego pisemnego wezwania Procesora do zaniechania naruszeń i usunięcia ich skutków, wyznaczenia w tym celu dodatkowego terminu, nie krótszego niż 20 Dni Roboczych, i bezskutecznego upływu tego terminu.
  3. Wypowiedzenie Umowy stanowi podstawę wypowiedzenia Umowy głównej.
  4. Procesor jest uprawniony do wypowiedzenia Umowy z zachowaniem 7-dniowego okresu wypowiedzenia w przypadku wyrażenia przez Administratora sprzeciwu względem dalszego powierzenia przetwarzania danych zgodnie z pkt 5.1, jeżeli sprzeciw uniemożliwia lub znacząco utrudnia wykonanie Umowy lub Umowy głównej. Procesor nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane wypowiedzeniem Umowy, ani następującym w związku z tym wypowiedzeniem Umowy głównej.
  5. Po zakończeniu Umowy Procesor usuwa dane w terminie 60 dni, w trakcie których Administrator może wznowić Umowę Główną., Administrator może zlecić Procesorowi przechowanie tych danych przez dłuższy czas lub inne operacje na tych danych w ramach odrębnego ustalenia umownego., Procesor może przechowywać dane dłużej jeśli właściwe przepisy prawa krajowego lub unijnego nakazują przechowywanie tych danych osobowych.
  6. W przypadku ograniczenia zakresu powierzenia przetwarzania przez Administratora, w trybie określonym w Umowie, postanowienia o rozwiązaniu Umowy stosuje się odpowiednio do danych, które wskutek ograniczenia zakresu nie mogą już być przetwarzane przez Procesora.

 

11. ADRESY STRON I DANE OSÓB

  1. Procesora w kontaktach z Administratorem będą reprezentować osoby wskazane w Załączniku A. Zmiana adresów i danych tych osób nie stanowi zmiany Umowy. O każdej zmianie powyższych danych Strony powiadomią się na piśmie, za potwierdzeniem odbioru lub drogą elektroniczną.

 

12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowa podlega prawu polskiemu. Umowa została sporządzona w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej Strony.
  2. Zmiany Umowy są możliwe wyłącznie w formie pisemnej pod rygorem bezskuteczności, z zastrzeżeniem sytuacji, w których Umowa wprost przewiduje inną formę dokonywania zmian.
  3. Spory mające związek z Umową rozstrzygać będzie sąd właściwy zgodnie z Umową główną.
  4. Opowiedzialność Kadromierz z tytułu realizacji Umowy jest uregulowana w Umowie głównej. Wszelkie postanowienia Umowy głównej ograniczające odpowiedzialność Procesora stosuje się odpowiednio do odpowiedzialności Procesora wynikającej z niniejszej Umowy.
  5. Załączniki do Umowy stanowią jej integralną część. Lista załączników jest następująca:
    1. Załącznik A – Zakres powierzenia danych osobowych oraz dane kontaktowe Stron
    2. Załącznik B – Lista dalszych podmiotów przetwarzających

 

ZAŁĄCZNIK A

Zakres powierzenia danych osobowych oraz dane kontaktowe Stron

  1. Charakter oraz cele przetwarzania: Przetwarzanie danych osobowych w związku z korzystaniem z platformy Kadromierz w celu ewidencji czasu pracy pracowników lub współpracowników Administratora.
  2. Kategorie osób, których dane dotyczą: Użytkownicy platformy Kadromierz, tj. pracownicy lub współpracownicy Administratora.
  3. Rodzaj danych osobowych: Dane osobowe niezbędne do korzystania z platformy Kadromierz.
  4. Obszar, na którym będą przetwarzane dane osobowe: Europejski Obszar Gospodarczy, USA.
  5. Wszelka korespondencja w sprawach związanych z Umową będzie kierowana do Procesora na następujące dane kontaktowe: adres Januszowicka 5, 53-135 Wrocław, e-mail iod@kadromierz.pl.

 

ZAŁĄCZNIK B

Lista dalszych podmiotów przetwarzających

Lp.Nazwa podmiotuRodzaj usługiKategorie danychOpcjonalnośćTransfer poza EOG
1 Amazon Web Services EMEA SARL, 38 Avenue John F. Kennedy, L-1855, Luxembourg
Amazon Web
Przechowywanie zdjęć pracowników z systemu RCP. Przechowywanie plików z eksportami, np. csv, xlsx (zawierających dane osobowe). W takim pliku w zasadzie może znaleźć się wszystko Dane osobowe podane przez klienta (o dokładnym zakresie danych decyduje wyłącznie klient)Niezbędne Brak, dane są przetwarzane w Irlandii i Niemczech (data center, region eu-west- 1 oraz eu-central-1). W sytuacjach awaryjnych może nastąpić transfer do USA. Standardowe klauzule umowne
2 Intercom R&D Unlimited, 2nd Floor, Stephen Court, 18-21 Saint Stephen’s Green, Dublin, Ireland
Intercom
Komunikator dla supportu umożliwiający zgłaszanie błędów, wysyłanie wiadomości e-mail do użytkowników końcowych, wysyłanie wiadomości pop-up w aplikacji. Analiza informacji o użytkownikachAdres e-mail Dane dotyczące używania aplikacjiNiezbędne USA – EU-USA Data Privacy Framework, standardowe klauzule umowne
3 DigitalOcean, Inc. 101 Avenue of the Americas 10th Floor New York, NY 10013 the United States of America
Digital Ocean
Podstawowy hosting KadromierzaWszystkie kategorie danychNiezbędne Brak, dane są przetwarzane w Frankfurcie (data center, region Europa). W sytuacjach awaryjnych może nastąpić transfer do USA. Standardowe klauzule umowne
4 Twilio Ireland Limited, 3 Dublin Landings, North Wall Quay, Dublin 1, Ireland Sendgrid Usługi pod nazwą Sendgrid, które polegają na udostępnianiu bramki e-mail – wysyłanie wiadomości e-mail. Wysyłanie newslettera i powiadomień. Opcjonalne: wysyłanie wiadomości przez pracodawcę do swoich pracownikówAdres e-mail, treść wiadomości Opcjonalne (domyślnie włączone) USA – EU-USA Data Privacy Framework, standardowe klauzule umowne
5 LINK Mobility Poland sp. z o. o., ul. Toszecka 101, 44-100 Gliwice, Polska SMSAPI Usługi pod nazwą SMSAPI, które polegają na udostępnianiu bramki SMS – wysyłanie smsów na numer telefonu pracowników. Opcjonalne: wysyłanie wiadomości przez pracodawcę do swoich pracownikówNumery telefonów Opcjonalne (domyślnie wyłączone) Brak, dane są przetwarzane w Polsce. Link Mobility zastrzega prawo do transferu, o czym poinformuje z 3 miesięcznym wyprzedzeniem.E U-USA Data Privacy Framework, USA i inne państwa – standardowe klauzule umowne
6 Google Ireland, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Ireland Google Analytics, Google Tag Manager Google Analytics – analiza korzystania z aplikacji. Kadromierz przekazuje ID użytkownika po zalogowaniu. Nie przekazuje jednak danych osobowych tj. imię czy nazwisko. Google Tag Manager – zbieranie danych związanych z korzystaniem z aplikacji, autouzupełnianie adresu (dane lokalizacyjne pracodawcy), logowanie za pośrednictwem konta Google (opcjonalne dla użytkownika końcowego) Identyfikator użytkownika Dane korzystania z aplikacji. Dane z autouzupełnianiaNiezbędne USA – EU-USA Data Privacy Framework, standardowe klauzule umowne
7 LogRocket, 87 Summer St, Boston, MA 02110, the United States of America LogRocket Nagrywanie sesji użytkowników (poza wpisywaniem haseł itp.), blurrowanie wybranych danych. Opcjonalne: customer support Wszystkie dane użytkowników Dane behawioralne Dane związane ze zgłoszeniem problemu Opcjonalne (domyślnie wyłączone) USA – EU-USA Data Privacy Framework, standardowe klauzule umowne
8 Functional Software, Inc. dba Sentry, 45 Fremont Street, 8th Floor, San Francisco, CA 94105, the United States of America Sentry Automatyczna analiza i rozpoznawanie błędów. Jest to funkcjonalność opcjonalna, ponieważ można zrezygnować z niej, ale usuwanie błędów będzie utrudnione/ spowolnione Informację o błędach w aplikacji razem z kontekstem (w ramach kontekstu mogą być wysyłane dane osobowe) Opcjonalne (domyślnie wyłączone) USA – EU-USA Data Privacy Framework, standardowe klauzule umowne
9 Klets B.V., Bogert 1, 5612 LX Eindhoven, the Netherlands TalkJS Usługa czatu dla pracowników i klientów. Czat realizowany jest w ramach danej firmy (klienta Kadromierza). W czacie można przesyłać załączniki, wideo, nagrania głosowy (“zaawansowany czat”)Dane osobowe pracowników/ klientów Opcjonalne (domyślnie wyłączone) Brak – EU-USA Data Privacy Framework, przetwarzanie na terenie EOG

 

ZAŁĄCZNIK C

Środki techniczne i organizacyjne stosowane przez Kadromierz

Środki techniczne

Środki Organizacyjne

Zainteresowaliśmy Cię?
Wpisz swój adres e-mail i wypróbuj Kadromierz

14-dniowy darmowy okres próbny. Testujesz plan Premium. Nie wymagamy karty.