O firmie
DeliGoo to outsourcing dostaw w modelu on-demand. Firma w ciągu pół roku działalności osiągnęła poziom ponad 100 klientów w kilku miastach w Polsce, skutecznie realizując swoją strategię. Podstawowym celem firmy jest wyręczenie właściciela biznesu w zadaniach związanych z organizacją dostaw swoich produktów do klientów. Jednym z podstawowych założeń, które towarzyszyły nam podczas prac nad infrastrukturą IT, było tworzenie jak najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych, m.in.: autonomiczny system analizowania ruchu miejskiego, “machine learning”, a także automatyzacja procesów logistycznych i rozliczeniowych oraz zadań związanych z zarządzaniem flotą kurierów. Celem naszych działań jest dostarczenie usługi „delivery” jak najwyższej jakości, tj.: krótkich czasów dostaw, digitalizacji procesów realizacji zamówień (np. śledzenie dostawcy na mapie), zmotywowanych i zaangażowanych w swoją pracę kurierów.
Wyzwania
Zaczynaliśmy od 5 kurierów, dzisiaj to już flota ponad 100 osób. Wraz z rozwojem skali działalności, pojawił się problem zarządzania taką ilością pracowników. W szczególności z pozyskiwaniem dyspozycyjności, tworzeniem grafików oraz generowaniem rozliczeń. Uznaliśmy, że skupimy się na naszej właściwej działalności, czyli logistyce, jednocześnie wierząc, że znajdziemy na rynku odpowiednie narzędzie zarządzania czasem pracy. Niemałym zaskoczeniem było dla nas wykonanie pierwszego researchu. Sprawdziliśmy co najmniej 5 systemów na polskim rynku, które teoretycznie odpowiadały naszym potrzebom. Okazało się, że są to systemy trudne „w przyswojeniu”, toporne i nieintuicyjne. Dopiero w momencie, w którym poznaliśmy Kadromierz, okazało się, że narzędzie do zarządzania pracownikami może być tak proste i intuicyjne, dokładnie takie, jakiego szukaliśmy. Sam interfejs jest perfekcyjnie przejrzysty, wszystkie funkcje dostępne po kilku kliknięciach, możliwość generowania czytelnych raportów, ewidencji przepracowanych godzin czy planowania grafiku pracy. Tak jak pierwsze wrażenie było bardzo pozytywne, tak i codzienna praca z Kadromierzem okazała się czystą przyjemnością. Każdy pracownik błyskawicznie nauczył się jego obsługi, dzięki czemu zmniejszyliśmy ilość czasu potrzebnego na organizację pracy personelu.
Rozwiązanie
Szczególnie istotna była dla nas integracja Kadromierza z naszym systemem. Otrzymaliśmy czytelną dokumentacją API i w ciągu kilku dni w pełni zintegrowaliśmy oba systemy. Dzięki temu grafik pracy kierowców automatycznie przenoszony jest do naszego systemu logistycznego, dzięki temu każdy rozpoczyna pracę zgodnie z grafikiem. Jednocześnie dane na temat czasu pracy dostarczane są z naszego systemu bezpośrednio do ewidencji w Kadromierzu, a czytelne raporty i zestawienia generowane są jednym kliknięciem.