Zestawienie
30 narzędzi digital dla branży gastronomicznej.

6

Kategorii

30

narzędzi

1

E-book

CO ZNAJDZIESZ W E-BOOKU?

Zarządzanie lokalem gastronomicznym wcale nie musi oznaczać żmudnej, wielogodzinnej pracy. Transformacja digitalowa może być szansą dla Twojej firmy, aby rozwinąć się w zakresie promocji, zautomatyzować część procesów zachodzących w przedsiębiorstwie, a także efektywniej zarządzać zespołem. Inwestycja w nowoczesną technologię sprawi, że Twój biznes stanie się bardziej konkurencyjny, co z pewnością znajdzie przełożenie na zadowolenie Twoje i Twoich klientów.

Zastanawiasz się, w jakie technologie warto zainwestować w Twoim lokalu? Nasz e-book to ponad 40 stron pomocnej wiedzy, opisy 30 narzędzi digital podzielonych na 6 kategorii – od marketingu internetowego i narzędzi wspierających, poprzez systemy POS, na obsłudze zamówień i dostaw czy zarządzaniu zadaniami i personelem kończąc. Pobierz e-booka i już dziś dowiedz się, jakie narzędzia idealnie sprawdzą się w Twojej firmie.

POZNAJ KATEGORIE

Marketing i promocja marki w sieci

Zamówienia i dostawy

Narzędzia wspierające

Zarządzanie i organizacja zadań

Systemy POS

Zarządzanie personelem

WYPOWIEDZI EKSPERTÓW

ZAINTERESOWALIŚMY CIĘ?

E-BOOK DLA MANAGERÓW

Grafik pracy. Niezbędnik kierownika w każdej firmie.

Postawiliśmy przed sobą zadanie, aby stworzyć mini przewodnik, w którym znajdziesz rozwiązania i odpowiedzi na mniej lub bardziej nurtujące pytania dotyczące planowania czasu pracy w Twojej firmie. Nie mamy złudzeń i wątpliwości: temat jest ważny z punktu widzenia funkcjonowania całej organizacji, a skuteczne poradzenie sobie z nim zaoszczędzi Tobie i Twoim pracownikom sporo czasu, stresu i problemów.

E-BOOK DLA PRACOWNIKÓW

Blog. rzetelne informacje, aktualizowane na bieżąco.

Na blogu znajdziesz artykuły z zakresu prawa pracy, zarządzania czasem pracy i jego ewidencji, a także przydatne informacje dotyczące urlopów czy efektywnej współpracy. Zarówno pracodawca, jak również pracownik, mogą znaleźć tutaj trafne porady, które wpłyną pozytywnie na jakość pracy.

Wstęp

Rozpoczynasz biznes gastronomiczny i masz już opracowany biznesplan, stworzyłaś(-eś) markę, znalazłaś(-eś) lokalizację i zatrudniłaś(-eś) pracowników. Być może jesteś na rynku już dłuższy czas, ale nadal masz problemy z wdrożeniem efektywnego systemu POS, śledzeniem opinii o Twoim biznesie w sieci lub chaosem, który towarzyszy przy układaniu grafiku pracy. To czas, aby zastanowić się, w jakie technologie musisz zainwestować, aby wszystko działało sprawnie.

Transformacja digitalowa to niemal must have dla branży gastronomicznej. Obecność restauracji w Internecie może warunkować jej być albo nie być. Spróbuj potraktować to wyzwanie jako możliwość, a nawet konieczność, do utworzenia silnej pozycji marki na rynku gastronomicznym.

Kategorie narzędzi digital, które przedstawiamy poniżej, pomogą Ci w zautomatyzowaniu zamówień i dostaw, skutecznym marketingu i promocji Twojej marki w sieci, w wyborze systemu POS odpowiedniego dla Twoich potrzeb, efektywnym zarządzaniu i organizacji zadań pracowników, a także w skutecznym zarządzaniu personelem.

Tworząc ten e-book, mieliśmy na celu przede wszystkim pomoc w uproszczeniu prowadzenia działalności, w uczynieniu jej bardziej efektywną kosztowo i przyjazną dla klientów. W ten sposób właściciele i managerowie znajdą więcej czasu na prawdziwą pasję: swoich gości.

Zapraszam do lektury! – Karolina Piotrowska – Growth Marketing Manager | Kadromierz

1. Marketing i promocja marki w sieci

Dynamiczny rozwój branży gastronomicznej oraz coraz bardziej świadoma i wymagająca baza konsumentów sprawiły, że marketing internetowy i skuteczna promocja w sieci odgrywają istotną rolę w pozyskiwaniu nowych klientów.

Marki z tego segmentu muszą więc znajdować sposoby na dostosowanie się do ewoluujących oczekiwań i nieustannie walczyć nie tylko o to, by zostać zauważonym, ale także dbać o dobre imię biznesu. Pomocna może okazać się obserwacja trendów i zachowań odbiorców w Internecie oraz znajomość ich potrzeb, które motywują ich do zakupu.

Narzędzia do monitoringu mediów, takie jak Brand24, pomagają pozyskać cenne informacje o konsumentach i ich motywacjach, dzięki czemu możliwe jest dalsze przekucie tych danych w trafne strategie marketingowe. Wykorzystanie potencjału Internetu pod tym kątem stanowi nie tylko skuteczną metodę sprzedaży, ale też wspomaga wzmacnianie wizerunku biznesu. Konsekwentne monitorowanie wzmianek online na temat Twojej marki, branży i konkurencji to krok w stronę poznania kształtujących się trendów i oczekiwań klientów, a znajomość tych danych pozwoli Ci być o krok przed innymi.

Alicja Mękarska – Junior Content Partnerships Manager | Brand24

2. Narzędzia wspierające

Program lojalnościowy często jest niedoceniany przez wiele firm ze względu na jego, na pierwszy rzut oka, nieoczywisty wpływ na biznes. Jednak w rzeczywistości program lojalnościowy, w połączeniu z innymi elementami, buduje silny fundament, aby biznes odnosił sukces. Odpowiednio skonstruowany program lojalnościowy ma na celu budowanie wzajemnie korzystnego, emocjonalnego zaangażowania pomiędzy klientami a biznesem. Jest uważany za jeden z najlepszych kanałów komunikacji marki, aby pokazać swoją dbałość i troskę o klientów. Ma również pomóc firmie w promowaniu świadomości marki poprzez oferowanie unikalnych ofert i promocji. Na przykład restauracja lub kawiarnia może oferować punkty lojalnościowe za określone działania, takie jak np. zrobienie selfie z produktem i opublikowanie go w social mediach. Innym przykładem może być oferowanie markowych towarów w ramach swojego programu lojalnościowego.

Wład Korecki – CEO | LoyaltyPlant Polska

3. Systemy POS

Systemy POS dla gastronomii to coraz bardziej zaawansowane oprogramowanie, które nie tylko ułatwia sprzedaż jedzenia i prowadzenie magazynu, ale również daje możliwość wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w lokalu. Mobilne systemy POS pozwalają znacznie przyspieszyć obsługę zamówień, dzięki automatycznemu przesyłowi danych pomiędzy urządzeniami. Kelner przyjmujący zamówienie na tablecie może kilkoma kliknięciami przesłać szczegóły zamówienia na kuchnię. Gdy danie jest gotowe, kelner dostanie powiadomienie, że może wydawać posiłek gościom. Pracę kierowców dowożących jedzenie ułatwia natomiast aplikacja na telefon, która zawiera szczegóły dotyczące adresu, zamówienia i ułatwia rozliczanie. Systemy POS działające w chmurze mają tę zaletę, że umożliwiają właścicielowi stały dostęp do danych i generowanie rozbudowanych raportów. Jest to szczególnie pomocne rozwiązanie przy zarządzaniu siecią lokali i kontrolowaniu globalnych stanów magazynowych. Profesjonalne oprogramowanie dla gastronomii umożliwia również integrację z platformami do zamówień online, a także uruchomienie własnego sklepu internetowego, np. poprzez instalację wtyczki na stronie restauracji. Lokale mogą promować swoje menu online np. za pomocą kodów QR z linkiem do ich strony internetowej. W lokalach gastronomicznych coraz częściej można spotkać systemy do samoobsługi, jak tablety z wirtualnym menu, kioski do przyjmowania zamówień, a nawet interaktywne stoły.

Maksymilian Stanibuła – Head of Marketing | POSbistro

4. Zamówienia i dostawy

Narzędzia służące automatyzacji zamówień i dostaw, wspomagają digitalizację jednego z najtrudniejszych obszarów branży gastronomicznej — szybką dostawę ciepłych posiłków. Obecne rozwiązania zdejmują z restauratorów obowiązek zatrudniania własnych kierowców, a nawet tradycyjnego — telefonicznego przyjmowania zleceń. Cały proces można usprawnić na tyle, by obsługę restauracji interesowały tylko czas odbioru zamówienia przez zewnętrznego kuriera i rzecz jasna, przygotowanie samego zamówienia. Równie ważną propozycją są także systemy do samego zarządzania flotą pojazdów. Inteligentne łączenie zleceń, brak powrotów „na pusto” czy obsługa wielu lokali przez jednego kierowcę, pozwala na optymalizację czasu dostawy, a przede wszystkim redukcję kosztów stałych. Standardem stało się już śledzenie dostawcy i wyznaczanie precyzyjnych godzin dostawy zlecenia. Nie bez znaczenia pozostaje dalsza możliwość oceny całego procesu, a co za tym idzie — poprawa wizerunku restauracji. Docelowym założeniem wielu firm jest pełna integracja portali sprzedażowych, POS-ów , kas fiskalnych i systemu dostaw. W niedługim czasie pozwoli to restauracjom przejść z prawdziwego „centrum dowodzenia”, składającego się z kilku urządzeń każdego z portali np. na jeden tablet scalający wszystkie zlecenia.

Paweł Staszak – Specjalista ds. sprzedaży | Deligoo

5. Zarządzanie i organizacja zadań

Poza digitalowymi narzędziami, obsługującymi rezerwacje, zamówienia czy dostawy, musisz pamiętać także o tych, które pozwolą na skuteczne zarządzanie i organizację zadań wewnątrz firmy. Dobór odpowiednich narzędzi dla działu marketingu może zmienić reguły funkcjonowania firmy na lepsze, jednocześnie wzmacniając jej popularność. Do rozszerzenia używanych w firmie narzędzi o te proponowane przez nas, z pewnością przekona Cię fakt, że 90% gości sprawdza opinie o restauracjach w Internecie. Jeśli spojrzymy na Millenialsów — aż 86% z nich wybierze nową restaurację na podstawie informacji z nią związanych w Internecie. Aby dotrzeć do klientów z różnych generacji, którzy coraz częściej kierują się Internetem w swoich wyborach, należy budować i zwiększać widoczność restauracji w sieci. Innymi słowy, musisz być tam, gdzie Twoi klienci spędzają czas, podejmując decyzje o wydaniu pieniędzy. W rozdziale Marketing i promocja marki w sieci pokazaliśmy świetne narzędzia, które umocnią pozycję Twojego lokalu w sieci. Aby było wykonane to w sposób efektywny, przedstawiamy listę pięciu narzędzi, które pozwolą Ci odpowiednio zaplanować zadań związanych z promocją Twojej marki.

Karolina Piotrowska – Growth Marketing Manager | Kadromierz

6. Zarządzanie personelem

Odpowiednie zarządzanie personelem jest jednym z najważniejszym elementów sukcesu biznesu gastronomicznego. To głównie wyzwanie managera, którego zadaniem jest stworzenie struktury lokalu, dbanie o ciągły rozwój umiejętności pracowników, utrzymanie odpowiedniej motywacji w zespole i budżetowanie kosztów pracy. Poprzez zarządzanie w perspektywie managera należy rozumieć zarówno dbanie o „miękkie”, jak i „twarde” aspekty ludzkiej części organizacji. Tymi miękkimi są: szkolenia, odpowiednia komunikacja wewnątrz firmy, budowanie atmosfery w zespole czy zadowolenie pracowników. Wśród tych policzalnych, czyli twardych, możemy wymienić: dbanie o kluczowe wskaźniki efektywności pracowników, budżetowanie oraz kontrola kosztów pracy w oparciu o prognozowaną sprzedaż w lokalu i zarządzanie pracownikami w czasie. Dzisiejszy rynek pracy w branży usługowej to rynek pracownika. W obliczu tego wyzwania manager lokalu powinien zapewnić przyjazne środowisko pracy oraz odpowiednio zmotywować swoich podwładnych. Możliwość wcześniejszego wypłacenia wynagrodzenia, dopasowanie harmonogramu pracy do pracownika czy rozwój jego kompetencji poprzez platformę szkoleniową – są to pozornie drobne, lecz w rzeczywistości istotne benefity pracy, których oczekuje się dzisiaj od pracodawcy. Przedstawiamy Ci wybrane przez nas narzędzia.

Radosław Głowaty – CEO | Kadromierz

Podsumowanie

Panująca w okresie pandemii sytuacja gospodarcza znacznie przyśpieszyła rewolucję cyfrową w branży HoReCa. Firmy adaptujące się do nowych potrzeb i inwestujące w rozwiązania digital zyskały przewagę nad tymi drugimi, które pracowały w oparciu o procesy zamodelowane jeszcze przed pandemią. Nowoczesne technologie w coraz to większym stopniu wpływają na konkurencyjność naszego biznesu w wielu dziedzinach – od zwiększenia sprzedaży poprzez promocję marki w sieci, przez automatyzację powtarzalnych procesów, po zwiększenie zadowolenia pracowników i zmniejszenie fluktuacji personelu.

Zaprezentowaliśmy Ci 30 cyfrowych narzędzi podzielonych na 6 kategorii, które są z na co dzień stosowane i chwalone przez gastronomów. Pamiętaj, że nie wszystkie zaproponowane wyżej narzędzia są odpowiednie dla każdego rodzaju restauracji, kawiarni czy pubu.

Wierzymy, że znajdziesz wśród nich te, które będą odpowiedzią na Twoje wyzwania związane z utrzymaniem i rozwojem biznesu gastronomicznego oraz odpowiedzią na nadchodzące trendy i upodobania Twoich gości czy pracowników.

Zainteresowaliśmy Cię?
Wpisz swój adres e-mail i wypróbuj Kadromierz

14-dniowy darmowy okres próbny. Testujesz plan Premium. Nie wymagamy karty.