Najczęściej zadawane pytania


Ogólne

Dla jakiego rodzaju firm przeznaczony jest Kadromierz?

Kadromierz to narzędzie dedykowane dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Jeżeli w firmie istnieje potrzeba tworzenia grafików pracy, zliczania kosztów pracowniczych, nadzoru obecności pracowników to rozwiązanie jest dla Ciebie. Nasz program przyniesie szczególne korzyści firmom, gdzie występuje rotacja czasu pracy pracowników, rotacja stanowisk i miejsc pracy, jak np. gastronomia, hotelarstwo, sprzedaż detaliczna czy firmy usługowe.

Co sprawia, że Kadromierz jest prostym i wygodnym narzędziem do zarządzania personelem?

Nasza aplikacja jest dostępna z każdego urządzenia podłączonego do internetu. Prosty i intuicyjny interfejs sprawi, że nie będziesz chciał wrócić do starych metod zarządzania personelem. Szybkie tworzenie grafików czasu pracy online, przejrzyste raporty i statystyki kosztów pracowniczych, prosty i tani system ewidencji czasu pracy oraz wiele innych sprawia, że nasze narzędzie jest lubiane i polecane przez naszych użytkowników.

W jaki sposób Kadromierz może zaoszczędzić mój czas?

Stworzenie grafiku pracy bez systemu IT jest czasochłonne i pracochłonne. Na zaplanowanie miesiąca pracy dla 15 pracowników przy użyciu kartki papieru bądź programu Excel musimy przeznaczyć około 3 godzin pracy. Dzięki naszemu programowi do tworzenia grafików pracy, jesteś w stanie skrócić ten czas do 20-30 minut, a podzielenie się gotowym grafikiem pracy z pracownikami to kwestia jednego kliknięcia.

Czy grafik pracy jest obowiązkiem pracodawcy?

Zgodnie z obowiązującym prawem, pracodawcy mają obowiązek przygotowywania rozkładów z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem okresu rozliczeniowego i przedstawiać je pracownikom najpóźniej na 1 tydzień przed rozpoczęciem danego okresu rozliczeniowego. Nowe regulacje dotyczące przepisów prawa pracy obowiązują od 23 sierpnia 2013r.

W jaki sposób Kadromierz może zoptymalizować koszty pracownicze?

Podczas tworzenia grafiku pracy przy użyciu naszego programu Kadromierz jesteś w stanie w prosty sposób optymalizować koszty pracownicze. Dzięki tabelce budżet na bieżąco masz wgląd do sumy pracowników, godzin pracy oraz kosztów pracowniczych danego dnia. Wykonaj odpowiednie działania aby zmniejszyć koszty pracownicze, jednocześnie utrzymując plan dnia zgodnie z wymaganiami firmy.

Czy prowadzenie ewidencji czasu pracy jest obowiązkiem pracodawcy?

Obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy dotyczy wszystkich pracodawców,. Państwowa Inspekcja Pracy w razie kontroli w firmie wymaga pokazania ewidencji czasu pracy pracowników. Jest to zestawienie dzięki któremu łatwo ustalić wysokość wynagrodzenia i inne świadczenia związane z pracą. Zestawienie przepracowanych godzin wydrukowane z aplikacji Kadromierz jest wiarygodnym dokumentem którym pracodawca może się posłużyć w razie kontroli Państwowej Inspekcji Pracy.

W jaki sposób Kadromierz zwiększy zaangażowanie moich pracowników?

Jako pracodawca powinieneś zadbać o to, żeby Twoi pracownicy byli zmotywowani do pracy i swój czas w pracy spędzali efektywnie. Wprowadzenie kontroli czasu pracy, spóźnień i wyjść przed czasem znacząco wpłynie na punktualność pracowników i da Tobie wiarygodny obraz rzeczywistego czasu spędzonego w miejscu pracy przez pracownika. Każde spóźnienie pracownika lub inna nieprawidłowość związana z wejściem/wyjściem z pracy zostanie zanotowana na cyfrowej liście obecności, dzięki czemu będziesz mógł podjąć odpowiednie działania dyscyplinarne.

Czy moi pracownicy również mają dostęp do platformy Kadromierz?

Tak, Kadromierz to również wartość dodana dla Twoich pracowników. Dodając pracownika w Zarządzanie Firmą uzupełnij jego pole e-mail, aby wysłać mu zaproszenie do korzystania z aplikacji. Pracownik otrzyma kod aktywacyjny za pomocą którego będzie mógł się zarejestrować. Konto Pracownika ma ograniczoną funkcjonalność. Pracownik nie jest upoważniony do tworzenia grafiku czasu pracy, przeglądania listy obecności, listy płac oraz raportów i statystyk.

Czy mogę stworzyć konto dla manadżera firmy?

W taki sam sposób jak zapraszasz pracowników do korzystania z platformy możesz zaprosić managera firmy. W tym wypadku w okienku dodawania pracownika pamiętaj, aby zaznaczyć pole Manager. W przeciwnym wypadku zaproszona osoba otrzyma status Pracownika. Możesz również nadać pracownikowi tytuł Managera podczas edycji pracownika.

Jak rozpocząć pracę z platformą Kadromierz?

Pierwszym krokiem podczas Twojej przygody z platformą Kadromierz będzie uzupełnienie bazy danych Twojej firmy. Kadromierz jest to narzędzie ważnym elementem jest przemyślane skonfigurowanie konta, ponieważ od tego zależy ja będzie Ci się pracowało z platformą.

Dane pracowników, stanowisk i lokalizacji można uzupełnić na dwa sposoby:
  1. Zaimportować dane ze szablonu importu w programie Excel
  2. Wprowadzić dane ręcznie z wykorzystaniem interfejsu platformy.

Wprowadzanie danych wewnątrz platformy Kadromierz

 
Lokalizacje
Zacznij od dodania lokalizacji w Twojej firmie. Z pomocą naszego narzędzia możesz zarządzać czasem pracy w wielu lokalach. Przykładowo, jeżeli prowadzisz sieć salonów fryzjerskich, możesz mieć dostęp, organizować oraz kontrolować czas pracy we wszystkich swoich punktach z poziomu jednego konta.

Naciśnij błękitny przycisk DODAJ w celu dodania pierwszej lokalizacji, a następnie uzupełnij wszystkie trzy pola. W każdej chwili możesz edytować lub usuwać utworzone pozycję. W tym celu skorzystaj z odpowiednich przycisków w kolumnie OPCJE.
 
Stanowiska pracy
Tworząc dla pracownika zmianę w grafiku pracy, przypisujesz mu wybrane stanowisko na jakim odbędzie się ta zmiana. Pamiętaj, że każdy z pracowników może mieć przypisane jedno lub więcej stanowisk. Stanowiska pracy mogą być wykorzystywane na różne sposoby. Na przykład, jeżeli prowadzisz firmę gastronomiczną i zależy Tobie, żeby w harmonogramie widzieć, który kelner przychodzi na godziny poranne, a które na popołudniowe, możesz stworzyć dwa stanowiska
  • Kelner poranny
  • Kelner popołudniowy.
Lub jeżeli prowadzisz biuro projektowe, Stanowiskami mogą być projekty nad którymi w danych dniach pracują Twoi pracownicy
  • Zlecenie dla firmy X
  • Zlecenie dla firmy Y
Naciśnij błękitny przycisk „Dodaj stanowisko” aby dodać pierwszą pozycję. Wpisz tytuł stanowiska, stawkę oraz wybierz odpowiedni kolor dla stanowiska. Przypisana stawka do stanowiska jest stawką nominalną. Dwóch pracowników pracujących na tym samym stanowisku może mieć różne stawki. Więcej informacji o stawkach indywidualnych dopowiemy w dalszej części tego poradnika przy dodawaniu pracowników.
 
Pracownicy
Po utworzeniu wszystkich lokalizacji i stanowisk pracy, możesz przejść do wpisania danych personelu. Naciśnij błękitny przycisk „Dodaj pracownika” aby dodać pierwszego pracownika. Wpisz imię i nazwisko pracownika, następnie przypisz mu odpowiednie stanowisko lub stanowiska. Zauważ, że do wybranego stanowiska, została przypisana jego nominalna stawka. Każdy z pracowników może mieć na wybranym stanowisku indywidualna stawką. W tym celu kliknij w pole STAWKA i wpisz odpowiednią wielkość stawki. Kadromierz doskonale sprawdza się również w firmach, gdzie występuje rotacja miejsc pracy. Każdy z pracowników może mieć przypisaną więcej niż jedną lokalizacje na której pracuje. Przypisz odpowiednie lokalizacje na jakich pracuje pracownik. Poniżej pozostały jeszcze trzy pola do uzupełnienia Email pracownika jest potrzebny, żeby zaprosić go do platformy Telefon pracownika jest potrzebny do wysyłania powiadomień SMS. Telefon musi być wpisany w 9-cyfrowym formacie, np. 600700800 PIN pracownika służy do rejestrowania czasu pracy. PIN został wygenerowany automatycznie, ale możesz go edytować. W każdej chwili możesz sortować tabelkę według wybranej kolumny lub skorzystać z pola szukaj. Zaproszenie pracowników do aplikacji Nasza aplikacja to również szereg korzyści dla pracownika. Jak chcesz, aby Twój pracownik miał dostęp do platformy, aktualnego grafika pracy i mógł ustalać swoją dyspozycyjność, wypełnij pole E-mail. Ostatnim polem jest PIN pracownika który służy do odbijania czasu wejścia/wyjścia w module Rejestracji czasu pracy. PIN został wygenerowany automatycznie, jeśli chcesz możesz nadać inny 4 cyfrowy PIN. Jeżeli chcesz wysłać pracownikowi dostęp do aplikacji, zaznacz wybraną pozycję i naciśnij Zaproś pracownika. Pracownik na wpisany adres e-mail otrzyma mail’a wraz z linkiem aktywacyjnym Uprawnienia menadżera Ostatnim ważnym punktem jest stopień MANAGER. Jeżeli nadamy wybranemu pracownikowi stopień Managera, to będzie miał on dostęp do konta o pełnej funkcjonalności. Podobnie jak ty, będzie mógł edytować bazę danych firmy, tworzyć grafik, sprawdzać i edytować listę obecności
Techniczne

Gdzie mogę kierować pytania związane z funkcjonalnością platformy?

Stworzyliśmy dla Ciebie interaktywny samouczek z którego możesz korzystać z każdej chwilii używania aplikacji. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie w samouczku, możesz śmiało kierować pytania do naszego biura obsługi klienta za pomocą mail’a, czatu lub telefonu.

Czy mogę korzystać z Kadromierza za pomocą smartfona lub tabletu?

Tak, Kadromierz jest w pełni responsywną aplikacją dzięki czemu możesz korzystać z niej na komputerze, tablecie czy telefonie.

Jakie przeglądarki internetowe obsługują platformę Kadromierz?

Preferowana przeglądarka internetowa to Google Chrome.

Co powinienem zrobić, jeśli zapomniałem hasła?

Skorzystaj z funkcji “Przypomnij hasło” w ekranie logowania, a wygenerujemy i przyślemy Tobie nowe hasło na podany adres e-mail.

Czy moje dane są bezpieczne?

Wszystkie dane wysyłane na nasze serwery są szyfrowane za pomocą SSL, dzięki czemu możesz być pewny, że nikt postronny nie będzie miał do nich dostępu. Twoje hasła są haszowane z “solą”, a dane naszych użytkowników są trzymane w zaszyfrowanej bazie danych która nie ma dostępu do internetu.

Czy Kadromierz wymaga zakupu sprzetu lub licencji na oprogramowanie?

Nie. Kadromierz to aplikacja webowa, dlatego też masz dostęp do naszej platformy z każdego urządzenia z dostępem do Internetu. Wystarczy, że zainstalujesz na miejscu pracy tablet, komputer bądź smartphone’a aby móc korzystać z naszego rozwiązania.